1-wire - var köpa?
1-wire - var köpa?
Tjenixen!
Detta är min första post i detta forum.
Har en enkel fråga till Er:
Var köper man 1-wire prylar i Sverige? Jag har sett att några har beställt direkt från Dallas, men det verkar ju lite bökigt. Elfa verkar bara ha vissa komponenter.
/Magnus
Detta är min första post i detta forum.
Har en enkel fråga till Er:
Var köper man 1-wire prylar i Sverige? Jag har sett att några har beställt direkt från Dallas, men det verkar ju lite bökigt. Elfa verkar bara ha vissa komponenter.
/Magnus
Håller på och skriver en önskelista på maxim-ic's site just nu! =)
Har precis köpt hus och tanken är att börja mäta temperatur på olika ställen för att sedan bygga vidare och få fullständig styrning på värme-systemet.
Förtillfället står en jordvärme-pump i källaren och tuggar i sig dyr el. Den skall kompletteras snarast med en vedpanna, acctank och till sommaren blir det solfångare. Värmepumpen skall bara gå i nödfall.
Det jag vill åstakomma på sikt är ett system som varnar för låg temp i tanken och låg temp ute och ge mig en indikation att det är dags att elda för att undvika att värmepumpen kopplas in.
Jag har god koll på datorer och skaplig koll på visual basic, så Windows 2003 Server + VB/VBScript blir plattform för styrningen.
/Magnus
Har precis köpt hus och tanken är att börja mäta temperatur på olika ställen för att sedan bygga vidare och få fullständig styrning på värme-systemet.
Förtillfället står en jordvärme-pump i källaren och tuggar i sig dyr el. Den skall kompletteras snarast med en vedpanna, acctank och till sommaren blir det solfångare. Värmepumpen skall bara gå i nödfall.
Det jag vill åstakomma på sikt är ett system som varnar för låg temp i tanken och låg temp ute och ge mig en indikation att det är dags att elda för att undvika att värmepumpen kopplas in.
Jag har god koll på datorer och skaplig koll på visual basic, så Windows 2003 Server + VB/VBScript blir plattform för styrningen.
/Magnus
Jodå!
DS9490R är en komplett adapter, USB i ena änden och RJ11 i andra änden.
Hur lång tid brukar leveransen ta från Maxim?
Edit: Skall nog beställa denna grunka också.
http://www.systronix.com/expansion/8x1wire/81w.htm
Verkar ju vettig att labba med iallafall. Kostar $49
/Magnus
DS9490R är en komplett adapter, USB i ena änden och RJ11 i andra änden.
Hur lång tid brukar leveransen ta från Maxim?
Edit: Skall nog beställa denna grunka också.
http://www.systronix.com/expansion/8x1wire/81w.htm
Verkar ju vettig att labba med iallafall. Kostar $49
/Magnus
Hmm, samma problem för mig.. men tidigare har jag bara fått deras månadsblad, utan några samples som jag beställde. så jag vart glatt överraskad över att ha fått några samples iallafall. Somsagt, en glad överaskning .. om ett halvår, men det är fortf. bättre än inget ändå, har då fått en hel del idéer så man får vellan försöka komma fram till några designer först.