Jag letar efter en skarvkapsling (starkström) för utomhusbruk. Dessa brukar se ut som en rugbyboll ungefär. Jag har haft modeller från både Biltema och Clas Ohlson. Jag går fullständigt bet på att hitta dessa då jag inte kan komma fram till riktigt vad jag skall söka på.
Är det någon som är mer kreativ än vad jag är och kan hjälpa till?
Gärna både Biltema och CO då jag inte kommer ihåg vilken som var den bättre av dom. Eller givetvis om det finns såna från fler ställen.
Tack för hjälpen! Tyvärr var den bra varianten ingen av dom. Hmm. Då är frågan om jag kan ha köpt den någon annanstans, och var isåfall.
Den som jag tänker på är mer ellipsformad, som en riktig rugbyboll.
Den här ovala modellen har jag haft problem med. Den är inte tillräckligt tät utan kan bli vattenfylld och jordfelsbrytaren löser ut. I det läget så är man ju glad att ha en jordfelsbrytare.
Precis. Det verkar vara samma modell, iallafall mer eller mindre, på alla dessa sidor. Jula, CO, Biltema.
Jag hade tidigare den ellipsformade modellen och tyckte den funkade väldigt bra. Förutom att hela tiden sprang och la sig under hjulen på bilen. Precis där man skulle köra just i det ögonblicket!
Nästa gång råkade det bli den andra modellen som inte alls funkat lika bra.