Vad för typ av alubearbetning pratar vi om, är det gravering och lite hålfräsning till frontpaneler eller ska du köra jetturbiner ur massiva alubitar...?
Alucon är bra att ha att göra med, rekommenderas!
CNC bygge
Graveringar, hålfräsning, kanske göra en front till en HTPC osv. Alltså inga jätte block som ska fräsas.
Hade tänkt mig något i denna stilen. Ser dock ut som om den har en axeldiameter som är mindre än 30 mm (EDIT: Den är 22mm).
CAD kommer snart.
Hade tänkt mig något i denna stilen. Ser dock ut som om den har en axeldiameter som är mindre än 30 mm (EDIT: Den är 22mm).
CAD kommer snart.
Senast redigerad av Larsson90 4 januari 2009, 14:13:06, redigerad totalt 1 gång.
Re: CNC bygge
Vad tror ni jag behöver för motorer till denna maskin? Har kollat en del på denna motor, tror ni att kraften räcker? Blir ju dubbla motorer på x-axeln.
Den motorn räcker nog så gott även om du inte kör med kulskruv. Det är mer en fråga om vilket drivsteg du ska ha.
Okok, vad bra, då blir det till att beställa 4 sånna då. Har beställt hem 6 stycken A3979 så har tänkt att göra drivstegen själv (något liknande jojje´s?).