Robot controll lab kort med godsaker
Robot controll lab kort med godsaker
Jag håller för tillfället på att försöka rita ihop ett fint litet controller kort ämnat att bygga robotar med.
Det innehåller (USB to UART Bridge - FT232RL) chippet som jag sett många använt och atmega128. Det innehåller också 2st ic för att driva upp till 1A dc motor(det blir 2 motorer på 1A var med andra ord). När jag är klar med ritningen hade det varit snällt ifall någon ville granska den så att jag inte missat något/gjort något fel.
Sedan tänkte jag att kanske någon/några skulle vara intresserade av att dela på kostnaden för att få några PCB tryckta.
Edit:
Jag får väl ta och slänga på någon form av spännings regulator också.
Så det bara är att koppla batteri tuta och köra.
Det innehåller (USB to UART Bridge - FT232RL) chippet som jag sett många använt och atmega128. Det innehåller också 2st ic för att driva upp till 1A dc motor(det blir 2 motorer på 1A var med andra ord). När jag är klar med ritningen hade det varit snällt ifall någon ville granska den så att jag inte missat något/gjort något fel.
Sedan tänkte jag att kanske någon/några skulle vara intresserade av att dela på kostnaden för att få några PCB tryckta.
Edit:
Jag får väl ta och slänga på någon form av spännings regulator också.
Så det bara är att koppla batteri tuta och köra.
Senast redigerad av eAk 23 december 2008, 22:59:49, redigerad totalt 1 gång.
-
- EF Sponsor
-
- EF Sponsor
En konding och pullup på reset brukar jag alltid ha, även fast det säkert fungerar utan i de flesta fall.
Du kan kolla lite på Illuwatars som är ett liknande kort.
Mycket kondingar runt U4, U5 är nog bra både stora och små, de kan väl dra rätt mycket ström?
Vad är U4 och U5 för kretsar?
Kondingar vid regulatorn både på in o utgång.
Du kan kolla lite på Illuwatars som är ett liknande kort.
Mycket kondingar runt U4, U5 är nog bra både stora och små, de kan väl dra rätt mycket ström?
Vad är U4 och U5 för kretsar?
Kondingar vid regulatorn både på in o utgång.
Har du en separat chassi-GND kan du ju dra den dit, annars blir den vanliga GND-en bra.
En liten kommentar till processorn, jag skulle ta en atmega1281/2561 istället för atmega128an om du inte råkar ha atmega128or liggande.
Känns som 128an kan fasas ut ur sortimentet snart.
Men de är pinkompatibla så det är ingen panik.
En liten kommentar till processorn, jag skulle ta en atmega1281/2561 istället för atmega128an om du inte råkar ha atmega128or liggande.
Känns som 128an kan fasas ut ur sortimentet snart.
Men de är pinkompatibla så det är ingen panik.
Jag ser inga i det databladet jag har iaf, eller är det nåt jag missat?
http://www.ftdichip.com/Documents/DataS ... FT232R.pdf
http://www.ftdichip.com/Documents/DataS ... FT232R.pdf