Tänkte jag kunde dela med mig utav en spännande länk jag hittade som har fått mig till att börja leta i lådorna och bygga något nytt och enkelt David 3D scanner
Finns i köpe version och även i gratis version. Verkar inte vara allt för mycket hårdvara som behövs för att kunna skapa en hyffsad 3D bild utav ett objekt.
Kanske finns det andra liknande program och projekt men detta är det första som jag har sett som är gratis till viss del, har du något annat program att rekomendera så säg gärna till här
watti skrev:Men vad ska man med en 4mil ++ Poly figur till ? ;) Läste de förut iaf, Blev väldigt hög polycount
3D studio max eller för folk som gör spel eller videografik?
Sen går de väl att förenkla om man vill, ta bort data borde ju inte vara så komplicerat som att lägga till.
I avvaktan på en burk med mer minne, bredlaser och en webbcamera... (funderar på att göra en dedicerad burk om jag hittar någon som passar till rätt pris, sedan...)
Ser för min del enbart fördelar med hög upplösning,
bortsett från att det tar plats, tungt att hantera och det där.
Edit: Behöver man för tekniskt bruk är det nog bättre med en mätnål som ger (3)punktsignaler och montera denna i en CNC eller liknande där man kan få ut exakta X-Y-Z kord.
-----------------------------------------
Någon här som testat gratis versionen och kan säga hurpass begränsad den är?