Erfarenheter Intronix LA1034

Användarvisningsbild
RasmusB
Inlägg: 1006
Blev medlem: 24 augusti 2006, 23:32:13
Ort: Södertälje

Erfarenheter Intronix LA1034

Inlägg av RasmusB »

Hej!

Har kollat lite på Intronix LA1034 och tycker den ser mycket kompetent ut med tanke på det hyfsat låga priset.

Är det någon här som har provat den och vill ge ett utlåtande? :)
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor
Inlägg: 1685
Blev medlem: 22 november 2005, 09:47:02
Ort: Jakobstad, Finland

Inlägg av maha »

Den där verkar faktiskt riktigt intressant. Trevligt att den klarar av att tolka CAN, I2C, SPI och RS232. Man blir lite sugen.
Användarvisningsbild
RasmusB
Inlägg: 1006
Blev medlem: 24 augusti 2006, 23:32:13
Ort: Södertälje

Inlägg av RasmusB »

Eller hur :)

Enda "nackdelarna" jag ser verkar vara att den inte har någon jättebuffer (2048 samples / kanal) och att man måste använda deras egen mjukvara som bara finns till windows.
Användarvisningsbild
korp
Inlägg: 1216
Blev medlem: 30 maj 2006, 02:21:18
Ort: Strömstad

Inlägg av korp »

Den lagrar datat komprimerat i bufferten så den blir i realiteten betydligt större, iaf enligt utsago. Jag försökte få en liten uppskattning på samplingstiden i den här tråden för ett tag sedan, med sådär resultat. Svaret blev;

Kod: Markera allt

Short. :)

Anywhere from 10usec (minimum) to several seconds, I think.
The buffer can record 2048 samples, 34 bits wide. Each time
one of the sampled signals has a state transition, it will cause
one of the 2048 slots to be taken up in the buffer.
Jag kikade på den för ett halvår sen eller så, men det blev ett Bitscope 310U på ebay istället eftersom jag tyckte kombinationen 2 kanaler analogt oscilloskop/8 kanaler logiklogger var intressant.

Men nu sitter jag och lär mig I2C, och annat med PIC:ar, så då kommer en snabb logikanalysator bättre till pass än ett oscilloskop. Funderar starkt på en Intronix LA1034 och 38 st XKM grabbers. Under 3000 sek ink frakt (+ev moms och tull då iofs). Det är många som snackar varmt om Intronix LA1034. Med tanke på pris/prestanda är det tydligen ingen som klår den än.

Jag kollade lite på frakten om man sambeställer, men 2 st gjorde ingen större skillnad iaf.

Ni har sett att man kan tanka hem programvaran och köra i demoläge med förinspelad sampling va?
starblue
Inlägg: 13
Blev medlem: 8 juli 2008, 22:36:50
Ort: Tyskland

Inlägg av starblue »

Jag har den och gillar den.

Använde den på jobbet för 14 kanaler soft-PWM, LIN, mm på en R8C. Det hjälpte mycket att se allt kontrollern gjorde, fast det fattas analys för PWM.

Kapaciteten blir bara ett problem om man har långa datapaket.

Hemma har jag den på en gammal bärbar med MS-Windows, annars använder jag bara Linux.

Jürgen
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor
Inlägg: 2570
Blev medlem: 29 mars 2004, 23:09:55

Inlägg av björn »

Helt klart intressant, Verkar vara rätt bra för dom pengarna.
Användarvisningsbild
RasmusB
Inlägg: 1006
Blev medlem: 24 augusti 2006, 23:32:13
Ort: Södertälje

Inlägg av RasmusB »

Den fundering som skapade den här tråden resulterade till slut i att jag fick köpa in en sån här till jobbet:

http://www.linkinstruments.com/logana32.htm

Köpte in den "största" versionen, är mycket nöjd. Mjukvaran som följer med är lite sisådär ur användarperspektiv, men den får jobbet gjort. Kan rekommendera den.
Skriv svar