Tips: Seol P7 (900 lumens).
Du får tänka på att den här är betydligt större än vad P4 är,
och hoppas du är medveten om att Seoul P4 inte är något
större problem att driva upp till och över 700mA om man har vettig
kylning på den.
Då får du runt 250 lumen och borde klara dig gott med ditt boroskop.
Köp inga gamla Seoul P3 eller sånt bara, P4 ger dubbla ljuset på samma ström.
och hoppas du är medveten om att Seoul P4 inte är något
större problem att driva upp till och över 700mA om man har vettig
kylning på den.
Då får du runt 250 lumen och borde klara dig gott med ditt boroskop.
Köp inga gamla Seoul P3 eller sånt bara, P4 ger dubbla ljuset på samma ström.
kollade på storleken och den borde passa bra, om du säger att man kan driva p4'orna högre med bra kylning så ska jag prova det föst, har 10 st som borde annvändas som belysning i korridorer men jag offrar en till detta
och på en sådan sak som boroskop så är ju livslängden så gott som oväsntlig, blir inte många timmar annvänt, och jag har nog en lagom kopparkylare till en p4 som jag plockade från skrotcontainern , ska kolla om jag får ihop det snyggt, eller får man kanske köra peltierkylning och ännu hårdare drivning
eller, hm, vi har flytande kväve på jobbet, kanske skulle passa som lysdiodskylning, någon som provat?

och på en sådan sak som boroskop så är ju livslängden så gott som oväsntlig, blir inte många timmar annvänt, och jag har nog en lagom kopparkylare till en p4 som jag plockade från skrotcontainern , ska kolla om jag får ihop det snyggt, eller får man kanske köra peltierkylning och ännu hårdare drivning
eller, hm, vi har flytande kväve på jobbet, kanske skulle passa som lysdiodskylning, någon som provat?
Rackarns! "LITEmania" har sålt slut på de starka varianterna, nåväl, förhoppningsvis kommer de in igen snart!
Jag har beställt hem montageplatta och reflektorer till P7:an nu, när jag får hem det ska det planeras in hur vi svarvar ur alu ämnet på bästa sätt, det blir ett lite segdraget projekt men till hösten ska man nog springa runt med en riktigt stark lampa
Drivning återstår att lösa, direktdrift kanske är möjligt... 3AA eller 3C NiMh batterier blir det, tänkte gå på Li-ion först men det blir mer jobb än nytta i alla led och så passar de ändå bra i handtaget så...
lägger upp en prjekttråd när ämnet är svarvat!
Jag har beställt hem montageplatta och reflektorer till P7:an nu, när jag får hem det ska det planeras in hur vi svarvar ur alu ämnet på bästa sätt, det blir ett lite segdraget projekt men till hösten ska man nog springa runt med en riktigt stark lampa

Drivning återstår att lösa, direktdrift kanske är möjligt... 3AA eller 3C NiMh batterier blir det, tänkte gå på Li-ion först men det blir mer jobb än nytta i alla led och så passar de ändå bra i handtaget så...
lägger upp en prjekttråd när ämnet är svarvat!
Jag beställde den som DE hade http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12229
antagligen så är det för brett ljus på den.. men det är värt att testa iallafall, alternativet är att försöka svarva ut en kona in i ALU, men då får man ju alltid bekymmer med att få till en bra yta för reflektor sen med! det är ju bra drag i den så det kanske kompenserar den något breda utstrålningen, man får väl mäta sen helt enkelt
fixar den direktdrift på 3st C tror ni? sur prisklass att sabba dem på
den kommer ju att ha hela huvudet att kylas med så den biten borde vara lungt med
antagligen så är det för brett ljus på den.. men det är värt att testa iallafall, alternativet är att försöka svarva ut en kona in i ALU, men då får man ju alltid bekymmer med att få till en bra yta för reflektor sen med! det är ju bra drag i den så det kanske kompenserar den något breda utstrålningen, man får väl mäta sen helt enkelt

fixar den direktdrift på 3st C tror ni? sur prisklass att sabba dem på

- )ExecutoR(
Jag fick just hem en sådan här från DX då de skickat den till mig av misstag. Jag vet inte ännu om de kommer kräva den tillbaka. Frågan är nu hur man egentligen driver en sån här. Kopplade den till ett Li-ion batteri med en 2 Ohms resistor emellan och den lyste upp hyffsat, men inte väldigt starkt (min Cree 2 ficklampa är starkare) Finns det något enkelt sätt att driva denna lilla sak så man får lite kraft ur den?