Maze: Japp, det är en modul på 4x8, det kommer bli totalt 6 moduler (12x16).
Dansgolvsprojektet gav jag upp tills vidare, så jag tänkte att jag lika gärna kan bygga en liten LED-skärm när jag ändå har allt som behövs
Japp, tanken är att skicka frames från en dator via ethernet. Jag använder en AT91SAM7X256 som tar emot UDP-frames via ethernet, och kontinuerligt (nästan iaf

) skickar frames till skärmen i 24Mbit via SPI-porten och en LVDS-transceiver. Färgdjupet är 36 bitar, och jag bör komma upp i c:a 50 fps, just nu ligger jag på runt 30 fps.
Förhoppningsvis har jag allt klart ganska snart, just nu letar jag efter någon som kan borra 192 hål för pixlarna i en metallplatta billigt

Tanken är att lysdioderna inte ska lödas, dom träs i genompläterade hål i korten. (och hålls på plats av metallplattan)
Pitch är 13mm, om allt fungerar bra byter jag eventuellt till större kort. Eftersom dioderna sitter på ett eget kort utan komponenter är det ganska lätt gjort.
Jag har inte räknat så noga på vad det kommer ha kostat totalt, men MAX6974 är ganska billiga, c:a $13 st. Dom driver 4x4 pixlar. Varje driverkort (4x8 pixlar) består av 2 st MAX6974, 1 st MAX1658, 4 transistorer samt lite kondingar och resistorer.