Köpa 2komp Polyurethan-skum?

Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Köpa 2komp Polyurethan-skum?

Inlägg av Meduza »

Någon som vet var man kan köpa en mindre mängd (runt 8 liter expanderat) av högdensitets 2komponents polyurethanskum i sverige, helst något i stil med dom som väger 250 gram per liter eller mera?

Har suttit och sökt på google men hittar ingenting vettigt om 2-komp urethanskum...
peter555
Inlägg: 6047
Blev medlem: 12 februari 2006, 10:02:22

Inlägg av peter555 »

Vad är det de brukar pumpa in i höljena till fjärrvärmerören när de skarvas, det kanske kan passa ?

Prova och ring ditt lokala fjärrvärmebolag, de har sitt kontor på andra sidan sundet från dig sett.
Användarvisningsbild
hecke
Inlägg: 284
Blev medlem: 3 januari 2008, 08:20:18
Ort: Östergötland

Inlägg av hecke »

Ska du fylla rören till en CNC?
Hade samma funderingar senast igårkväll.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Jupp, fylla aluminiumprofiler för att minska resonanser och öka stabilitet.
Användarvisningsbild
Rossen
Inlägg: 835
Blev medlem: 23 juni 2004, 21:06:35
Ort: Järfälla
Kontakt:

Inlägg av Rossen »

Jag letar efter samma sak fast förmodligen betydligt hårdare, i min jakt hittade jag http://www.kinn.com som har ett skum som jag tror du kan använda. (titta under gjuta/forma>polyskum.

Annars har jag hittat http://www.shopmaninc.com/foam.html deras hårdaste modell skulle jag behöva, men hittar inget liknande i EU.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

det jag nämnde, 250g/liter är rätt exakt samma som shopmaninc's 16lbs/cubic feet, dvs den hårdaste, även jag har sett shopmaninc förut mensom sagt inget inom EU...

Det som kinn säljer är bara motsvarande shopmaninc's 4lbs/cubic feet, så det är väl betydligt lägre densitet än vad jag hade tänkt mig, men det kanske får fungera om jag inte får tag på något bättre inom EU...

Vad hade du tänkt ha det till, kanske intresserad av att samköpa från Shopmaninc/US Compostites, jag skulle troligtvis klara mig på ett av deras 4lbs-kit av deras 16lbs-variant?
Skriv svar