jag tippar att jag klarat 90% av åkandet med en sådan bil
..Det kan ju kanske vara för att stillastående köer vid rusningstrafik drar ner snittet en del.. Jag bor i innerstan och jag skulle tro att mitt snitt snarare ligger på 35-40 eller så, räknar vi in essingeleden i "stan" är det nog snarare runt 60.Meduza skrev:För er som bor i stockholms innerstad så är det kul att veta att genomsnittsfarten i innerstaden är runt 11km/h...

Fick pris på en 40`HQ container från Kina förra veckan på $4000.00FredrikNestor skrev:Hej alla miljömedvetna elektroniknördar!
Enligt rykten så kostar det ca 2000 dollar för en container från Kina tilll Sverige. Med lite andra avgifter så skulle det bli ca 18000kr.
En 40HQ container rymmer 6 st elbilar av denna modellen.
[/url]
 , så risken för bil-bilkrock är ringa, och hastigheterna är så låga att viltolyckor är inte så farliga
 , så risken för bil-bilkrock är ringa, och hastigheterna är så låga att viltolyckor är inte så farligaVad är definitionen på miljövänligt i ditt fall?FredrikNestor skrev:Klena 6500mil?!? Det är väll helt ok. Batterierna kostar 120 dollar styck, och det går åt 6 st, det blir alltså ca 5000kr. Dvs ca 0.77kr per mil. Så totalt kostar bilen alltså 0.77kr + elförbrukning ca 1kr = ca 2kr/mil, och då kör man helt miljövänligt! Tänk på det!Egentligen borde man betala MER för att köra miljövänligt, men med den här bilen betalar man mindre.

. Jag har i och för sig inte tänkt använda bilen på vintern, men kan vara skönt med värme på hösten och våren.
. Jag har i och för sig inte tänkt använda bilen på vintern, men kan vara skönt med värme på hösten och våren.

Men det borde räcka med 1kW eller nått sånt antar jag, bilen är ju inte så stor. Man får värma upp den med kupevärmare innan man åker.
 Men det borde räcka med 1kW eller nått sånt antar jag, bilen är ju inte så stor. Man får värma upp den med kupevärmare innan man åker.