Upgradera skärm i laptop?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Jolles
Kontakt:

Upgradera skärm i laptop?

Inlägg av Jolles »

Har någon gjort det eller??

Jag använder en riktigt tunn historia - en IBM X31, den har bara en skärm på 1024x768, vet att senare modeller fick skärmar som fixade 1440x1024, (tror ja det var) även dessa på 12.1" (som min).
Jag vet inte varför detta inte skulle gå, men någon som testat, eller anar nått som kan bli problem? =)
Jag moddar nästan allt jag kan så... men det skulle kunna bli strul med detta tillexempel om det var annan strömförsörjning tillexempel...?
Användarvisningsbild
jack
EF Sponsor

Inlägg av jack »

Frågan är om du inte måste göra något åt grafikkortet samtidigt? Vilken kan bli svårare. Har svårt att tro att man bara kan byta skärm, men det är enbart en gissning.
Användarvisningsbild
Jolles
Kontakt:

Inlägg av Jolles »

Har inte haft den här datorn öppen någon gång ännu, men ja har kikat i en gammal 486 några gånger, den har ju bara sina sladdar till grafikkortet och ljuspanelen på höger sida med sin egna försörjning, men vad skulle behövas göras annars med grafikkortet då? eller snarare, vad skiljer isåfall? det är ett Ati Radeon 7000 med 16 eller 32mb minns inte. klarar upp till 2048x1536 på en extern skärm iaf...

EDIT: tycks vara väldigt svårt att hitta 12.1" skärmar som i mitt fall att uppgradera till, alla tycks vara på 1024x768, jag som var säker på att jag sett modeller med 1440x1024... råkar någon veta en sådan skärm får ni väldigt gärna posta om det! (varken det är ibm eller nått annat)
Skriv svar