Hej allesammans!
Jag har köpt TCPA400 strömknappshuvud, DC-50 MHz bandbredd från Amazon för riktig bra pris. Och jag vet inte vem jag kan vända mig till för att möjligtvis göra en liten vinst till mig själv. När jag googla samma produkt så är det omkring 40-60t kr som produkten säljs för. Vem kan jag som privatperson vända mig till för att försöka sälja den produkten för åtminstone 50% billigare än marknadspriset?
TCPA400 strömknappshuvud, DC-50 MHz bandbredd
-
pringles35g
Re: TCPA400 strömknappshuvud, DC-50 MHz bandbredd
Maskinöversättning från annat språk, benämning direkt från annonsen på Amazon:
https://www.amazon.se/Textronix-TCPA400 ... B072ND3WFK
TCPA400 är "bara" förstärkaren, man behöver även en kompatibel prob. Luktar lurendrejeri lång väg.
https://www.amazon.se/Textronix-TCPA400 ... B072ND3WFK
TCPA400 är "bara" förstärkaren, man behöver även en kompatibel prob. Luktar lurendrejeri lång väg.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Aktiv strömtångs-adapter för oscilloskop. Kan förstärka och anpassa signalen på olika sätt.
Kräver att man har tillhörande strömtång samt Tektroniks oscilloskop som kan anslutas till adaptern.
Begagnad eller ny? Pirat Kina? Komplett med strömtång och kablage?
Utan strömtång är det svårt att verifiera om en begagnad aktiv adapter fungerar vilket påverkar prisbilden och det är få som har den speciella strömtången men ingen adapter så det är få kunder i Sverige.
Om begagnad, försök sälj på Ebay men utan funktionsgaranti blir inte priset så högt. Med funktionsgaranti i bästa fall 10kkr.
Det är ett bra verktyg att felsöka ledningsbunden EMI så det är de som sysslar med sådant som är främsta kunder.
Edit
Ser att inlägget ovan ser ut at erbjuda komplett med strömtång för under 10kkr.
Märklig översättning och Amazon skulle vara säljare av ny sådan något udda utrustning.
Kräver att man har tillhörande strömtång samt Tektroniks oscilloskop som kan anslutas till adaptern.
Begagnad eller ny? Pirat Kina? Komplett med strömtång och kablage?
Utan strömtång är det svårt att verifiera om en begagnad aktiv adapter fungerar vilket påverkar prisbilden och det är få som har den speciella strömtången men ingen adapter så det är få kunder i Sverige.
Om begagnad, försök sälj på Ebay men utan funktionsgaranti blir inte priset så högt. Med funktionsgaranti i bästa fall 10kkr.
Det är ett bra verktyg att felsöka ledningsbunden EMI så det är de som sysslar med sådant som är främsta kunder.
Edit
Ser att inlägget ovan ser ut at erbjuda komplett med strömtång för under 10kkr.
Märklig översättning och Amazon skulle vara säljare av ny sådan något udda utrustning.
Precis, de SER UT att erbjuda strömtång och förstärkare men DET STÅR bara TCPA400 vilket ju är förstärkaren. Ingen stans står det att passande strömtång, t.ex TCP404XL ingår (som ju kostar närmare 100k).
Och så är det "endast 1 kvar i lager" så man ska skynda sig att göra det där klippet bara för att sedan komma på / förstå att man bara har en del av systemet.
Med det sagt så är 10kkr för en förstärkare fortfarande väldigt mycket under "normalt" nypris vilket är varför jag anar ugglor i mossen.
Och så är det "endast 1 kvar i lager" så man ska skynda sig att göra det där klippet bara för att sedan komma på / förstå att man bara har en del av systemet.
Med det sagt så är 10kkr för en förstärkare fortfarande väldigt mycket under "normalt" nypris vilket är varför jag anar ugglor i mossen.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Dessutom står det Textronix. Ingen seriös människa stavar det så.