Renovering av ännu en mc!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: Renovering av ännu en mc!

Inlägg av gOry »

Skippa cf så har du en starkare del. Cf gör inte utskriften starkare, speciellt inte mellan lagrena. Cf gör utskriften styvare vilket jag inte tror du har speciellt mycket nytta av.
hawkan

Inlägg av hawkan »

Men det gör ytan mer jämn och mer tilltalande. Är väl det enda det gör också.
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

Petg-cf blir snyggare, styvare och mer värmetåligt. Och liite svagare lagervidhäftning, men bra starkt ändå.

Frågan är väl mest hur varmt det kan bli. :humm:
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Insuget kyls ju hela tiden av färsk bränsle/luftblandning, men jag skulle nog inte riktigt vilja ha det där i 3d-printad plast själv.
Användarvisningsbild
l2t

Inlägg av l2t »

Värmen är jag inte speciellt orolig över, PETG-cf klarar 10-20 grader mer så i nödfall kan jag använda det.
Just på insugsidan av cylindern blir det inte speciallt varmt.

Blir nog en del ändringar på den slutgiltiga designen för större styrka men nu vill jag bara testa o-ringsfunktionen.
Hade jag haft en egen cnc fräs så hade jag gjort dom i aluminium istället men att lämna iväg och få gjort kostar
förmodligen en månadslön minst.
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

Glenn skrev: 17 september 2025, 09:39:38 Insuget kyls ju hela tiden av färsk bränsle/luftblandning,
Ja så länge motorn är igång. Men strax efter att motorn är avstängd så kommer värmen krypande, om det nu inte är ett väldigt långt insugsrör fram till cylindern.
Användarvisningsbild
l2t

Inlägg av l2t »

Testade att ladda upp filen på PCBWAY mest för att kolla prisbilden att göra dom i aluminium.
Fick priset: 43$/st , det priset hade jag tagit direkt ,men efter manuell koll så lär det bli mångdubbelt högre :D
Edit: Efter en ny test så blev det inget pris alls, ska faktiskt skicka en Quote så får vi se, alltid intressant o se hur mycket.
lectron.step
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar