Elektroniska experiment med katt

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
pi314

Re: Elektroniska experiment med katt

Inlägg av pi314 »

Det där med att det rycker i tassarna, att även andra delar av kroppen rör på sig och att det dessutom ofta då kommer ovanliga ljud från katten, när den sover, tolkar jag som att den drömmer.

Både djur och drömmar hör till sådant som fascinerar mig. Att "drömljuden" inte liknar något av de andra ljud som kan komma från katten tycker jag är intressant.

Kattens beteende och något som jag skulle kalla intuition, får mig emellanåt att reagera och tänka efter. Det ser ut för mig som att det rör sig mer i deras huvud än vad jag "till vardags" tänker på.

En liten detalj om den här katten. När man busar med honom drar han alltid in klorna just innan hans tassar når mänskligt skinn. Jag har aldrig fått ett rivmärke från katten. Jag kan inte säga att det handlar om empati, men något är det.

Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Katter är generellt sett rätt bra på att styra skillnaden mellan att busa/leka och att faktiskt jaga/strida så att säga.

Dock, när katter blir riktigt gamla och skröpliga så kan det hända att de får svårt att dra in klorna helt. Lite som att människor blir stela i kroppen när de är mycket gamla.
Användarvisningsbild
pi314

Inlägg av pi314 »

Jag vet inte när dom räknas som riktigt gamla, men han är över 15 människoår.
Inga problem med klorna och inga stora hälsoproblem ännu...

Såg detta som jag tyckte passade här.

cat_sais_my.jpg

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar