Chromecast???
Chromecast???
Har bytt TV-leverantör, till TELIA (enda alternativet just nu.
Har en 12 år+ gammal Samsung TV.
För att kunna ta del av utbudet så måste jag antingen ha en nyare TV, köpa en TV-box alternativt skall det tydligen fungera med ChromeCast.
Vad gör ni som har tjänster från Telia.
Har en Rpi liggande, går det att ladda något in i den, som gör att man kan ladda ned Telias App, för att kunna titta.
Har en 12 år+ gammal Samsung TV.
För att kunna ta del av utbudet så måste jag antingen ha en nyare TV, köpa en TV-box alternativt skall det tydligen fungera med ChromeCast.
Vad gör ni som har tjänster från Telia.
Har en Rpi liggande, går det att ladda något in i den, som gör att man kan ladda ned Telias App, för att kunna titta.
Re: Chromecast???
Har "Trippel" från Telia genom fiberföreningen.
Chromecast funkar alldeles utmärkt. (fast det sägs att Google ska sluta med Chromecast & satsar på någon TV streamer)
Jag "fick" en mottagare, som jag inte använder, och den är i princip en Android TV mottagare som faktiskt fungerar alldeles utmärkt (hos mina grannar där jag hjälpte till att installera)
Telia själva rekommenderar Chromecast och
Chromecast funkar alldeles utmärkt. (fast det sägs att Google ska sluta med Chromecast & satsar på någon TV streamer)
Jag "fick" en mottagare, som jag inte använder, och den är i princip en Android TV mottagare som faktiskt fungerar alldeles utmärkt (hos mina grannar där jag hjälpte till att installera)
Telia själva rekommenderar Chromecast och
Att koka ihop något med en hallonpaj lär fungera det åxå.Apple TV 4K, Xiaomi Mi TV Stick eller Strong SRT får du enkel streaming och smidig röststyrning – perfekta alternativ till Google Chromecast
Hmm, ok, då gäller det att hitta nått trådanslutet, gissar att så länge den innehåller Android TV så skall det fungera?
Chromecast fungerar bra.
Jag går in i den direkt och gör allt därifrån. Har en Samsung TV vars programvara iofs fungerar men Chromecast är bättre.
Jag går in i den direkt och gör allt därifrån. Har en Samsung TV vars programvara iofs fungerar men Chromecast är bättre.
Chromecast säljs inte längre. Generation är supponeras inte. Så om man ska köpa något blir det någon typ av androidTV men cast funktionalitet.
Google har ju Google TV som ersättare, ett par olika modeller. Finns väl andra också.