Så vi försöker få honom att gå med vissa intervall oavsett om han känner att han behöver eller ej, för att undvika olyckor.
Men det vore bra om han kunde klara det mer på egen hand, så har funderat på någon form av armbandsklocka eller liknande som skulle kunna hjälpa honom.
I princip så ser jag framför mig att den skulle ha en timer som löper ut med ett visst intervall så att han får nollställa den och sen ringer den igen efter inställd tid. Och så något lite mindre enkelt sätt att stänga av hela funktionen tex. på kvällen.
Sen är han lite lat också, och vill inte alltid släppa det han håller på med. Så allra helst skulle det vara något som hindrar att han nollställer den hur som helst, skulle bara gå att göra på toaletten. Kanske en RFID-tagg placerad där, eller om man kan komma på något annat klurigt sätt att känna av att han är just där (GPS känns tveksamt om det är precist nog). Allra helst skulle man ju vilja ha någonting magiskt som fungerar på "alla" toaletter, inte bara hemma. Känna igen ljudet av att man spolar?

Någon som har idéer kring vad man skulle kunna hitta på?
Att hitta någonting färdigt förutsätter jag att man kan glömma. Utan räknar med att göra någonting eget.
Men behöver ju då till att börja med en bra hårdvara att jobba på, som är liten och smidig och hållbar nog för att överleva en femårings behandling och utan att vara i vägen. Typ en smartklocka för barn eller något liknande, men det måste ju gå att göra en egen applikation till den.
Googlade lite och hittade Bangle.js 2, som kanske kunde vara något. Troligen relativt enkel att göra programvaran till i alla fall. Andra förslag?
Hade gärna fått vara ännu lite mindre. Och den har inte NFC så RFID-tagg-idén går bort i så fall. Heller inget ljud vilket vore bra även om det kanske kan räcka med vibration.