Var köpa skjutpotentiometer, 10KAx2, 45 mm?
Var köpa skjutpotentiometer, 10KAx2, 45 mm?
Någon som vet var man inom rikets gränser kan få tag på en skjutpotentiometer, 10KAx2, 45 mm? Jag ringde electrokit men de gick bet och visste heller ingen på hemmaplan som kunde tänkas ha. Den ska vara log samt tvåkanals och det verkar vara tvåkanals som gör det svårt. Det är för övrigt volymreglaget till Yamaha CLP-50 digitalpiano.
Tomtefar måste ju kunna spela till jul
Tomtefar måste ju kunna spela till jul
Re: Var köpa skjutpotentiometer, 10KAx2, 45 mm?
Skrota något annat, typ en halvrisig åttiotalsmässig förstärkare/receiver med passande pot?
Det vanliga är ju skjutpottar för equalizer, tonkontroller och balans och de är ju linjära. Men i vissa fall kan det sitta logpot.
Om det är akut för att spela julmelodier så låt trådar hänga ut genom öppningen till en vridpot med terminalerna inlindade med eltejp. Inte snyggt, men...
Det vanliga är ju skjutpottar för equalizer, tonkontroller och balans och de är ju linjära. Men i vissa fall kan det sitta logpot.
Om det är akut för att spela julmelodier så låt trådar hänga ut genom öppningen till en vridpot med terminalerna inlindade med eltejp. Inte snyggt, men...
Jag beställde en motsvarande vridpot från electrokit bara för att ha. Hittar jag inget annat borrar jag ett hål och löder in denna istället. Men helst vill jag ersätta den befintliga.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Trodde jag hade en sådan, men den är nog linjär.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Sajter som säljer DIY-syntar: Synthcube, Thonk ...
Synd att de ska vara 45mm. Svebry har fast de är 60mm.