T: Skära plast
- FormerMazda
Re: T: Skära plast
Jag gör ett nytt försök då.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kommentar så här från sidan... Om det blir laser, så misstänker jag litet att "praktiskt minsta diameter" att tillverka kan vara mindre än vad som skulle vara till verklig praktisk nytta för att centrera en borr (utan att var helt säker på i vilket härad den slutliga hålstorleken är tänkt att bli).
- FormerMazda
Med denna rad:
Jag utgick från att det var en fräs, varför vet jag inte.
Men därför skrev jag praktiskt minsta diameter, så jag inte säger 1mm och fräsen var en 2mm pinnfräs eller så.
Men är det laser så säger jag att de tre hålen kan göras 2mm.
Så känns det som ett jobb för en laser ja.Jag kommer lägga i en bit mdf och skära ut ett hål på 92mm.
Jag utgick från att det var en fräs, varför vet jag inte.
Men därför skrev jag praktiskt minsta diameter, så jag inte säger 1mm och fräsen var en 2mm pinnfräs eller så.
Men är det laser så säger jag att de tre hålen kan göras 2mm.
Nu hann de bli 1mm.
Video: https://photos.app.goo.gl/FA4gWh8JUkPet1Mt8
Väldigt konstigt material. Luktar skit och smälter.
Video: https://photos.app.goo.gl/FA4gWh8JUkPet1Mt8
Väldigt konstigt material. Luktar skit och smälter.
- FormerMazda
Fasen vad fräsigt! Eller ska jag säga lysande!
Inte mindre än två göteborgsskämt här ovan nu.
Ingen aning om vad det är för plast, försökte faktiskt googla det, men hittade inget.
Fort går det iallafall!
Skicka i retur du så testar jag slutmontering här, men jag tror inget annat än att det där blir kalasbra!
Inte mindre än två göteborgsskämt här ovan nu.
Ingen aning om vad det är för plast, försökte faktiskt googla det, men hittade inget.
Fort går det iallafall!
Skicka i retur du så testar jag slutmontering här, men jag tror inget annat än att det där blir kalasbra!
Måste vara väldigt gammal lock. Stod Eljo på dem. De blev uppköpta 2003 av Schneider Electric.
Lägger på lådan idag.
Lägger på lådan idag.
- FormerMazda
Det kan vara nåt parti jag hittat i en gömma.
Är det problem i din maskin så köper jag andra, annars spelar det mig ingen roll.
Är det problem i din maskin så köper jag andra, annars spelar det mig ingen roll.
Man bör egentligen veta vad man ska skära. Vissa material släpper ut saker som antingen sabbar lasern eller sabbar dig. Men man kan ju hoppas att de inte tillverkar saker för elektronik i såna plaster...
Fan, kom på nu att jag borde skickat med en utskuren mdfbit så hade du kunnat borra och fila till egna lock.
- FormerMazda
Jag är tacksam bara för om du skär som du visade i filmen, så klart om det är ok med dig och din maskin.
Jag gjorde ett lock på egen hand, men det är nåt med sådana här fronter, hur faktiskt bra man än lyckas så syns alltid minsta tiondels avvikelse, och därför kan bara en maskin göra det bra tycker jag.
Jag gjorde ett lock på egen hand, men det är nåt med sådana här fronter, hur faktiskt bra man än lyckas så syns alltid minsta tiondels avvikelse, och därför kan bara en maskin göra det bra tycker jag.
- FormerMazda
Uppdaterar med att locken kom i lådan igår, så idag blir det provmontering!
Ja, postgången ut på landet kan vara lite långsam ibland..
Ja, postgången ut på landet kan vara lite långsam ibland..
- FormerMazda
Det kommer! Och relativt snart dessutom.
Hade jag inte varit så belastad just nu hade vi redan sett det, men det bör bli lite luckor nu igen.
Hade jag inte varit så belastad just nu hade vi redan sett det, men det bör bli lite luckor nu igen.