Finns det någon "pennvässare" för filament till 3d-skrivare?
- Synesthesia
Finns det någon "pennvässare" för filament till 3d-skrivare?
Hittar t.ex https://www.printables.com/model/154090 ... ener-175mm men vet inte om den passar något som finns här, så vet någon om det finns något färdigt att köpa?
Re: Finns det någon "pennvässare" för filament till 3d-skrivare?
finns ju pennor med 2mm blyerts, förr för dom som ritade ritningar, där finns det sådana pennvässare
men jag kör med billig enkelgradig avbitare och ser till att spetsen kommer på rätt håll
men jag kör med billig enkelgradig avbitare och ser till att spetsen kommer på rätt håll
Det finns ju "snickarpennor" med 2 mm:s stift på bla Jula. Jag har en sån och på änden finns en liten pennvässare. Jag har inte provat den på filament. Har aldrig haft behovet.
-
Jag tycker man gör ett problem av ett ickeproblem. Precis som grym säger, avbitartång. Man biter naturligtvis av i vinkel så det blir en spets, sedan lär man sig i vilken riktning spetsen skall föras in i kabeln.
Jag tror inte det går att använda pennvässare, filamentet är segt.
Jag tror inte det går att använda pennvässare, filamentet är segt.
Det funkar inte att skära i PLA, tråden hård och spröd. Ser det också som ett icke-problem. Extrudern tar alltid fatt i tråden hur den än ser ut. Det är en MicroSwiss med kuggdrev så båda rullarna drivs.