Nödkraft vid kortare avbrott.
Re: Nödkraft vid kortare avbrott.
Något som fick min slunga att fungera bättre var att måla rostiga ytor i slungan med hammarlack.
-
Då skulle du behöva en utväxling på 1,5-2ggr vilket inte är speciellt svårt, säg att skivan på trakorsidan är 100mm så skulle du klara dig med en 50-75mm på generator/motorsidan.
[/quote]
Dubbelt så stora remskivor vore att föredra. Mindre antal kilremmar behövs.
[/quote]
Dubbelt så stora remskivor vore att föredra. Mindre antal kilremmar behövs.
danei: Jag har "målat" hela insidan med silikonspray (långt innan jag kände till att silikon inte precis är jättebra för naturen) utan något vidare resultat. Antingen är nåt felmonterat, eller så gör jag fel, eller så är det som sagt fel sorts snö
alexanderlarson: Små remskivor har iofs fördelen att remmen rör sig fortare och det därmed blir mindre moment för att överföra en given mängd energi. Jag har inte koll på vad som faktiskt sliter remmar, men har en känsla av att moment sliter mer än varvtal?
alexanderlarson: Små remskivor har iofs fördelen att remmen rör sig fortare och det därmed blir mindre moment för att överföra en given mängd energi. Jag har inte koll på vad som faktiskt sliter remmar, men har en känsla av att moment sliter mer än varvtal?
- Repaterion
Sägs att schletolja och diesel fungerar på snöplogsblad med...
Problemet är väl att det inte är så jättelångt avstånd till egen brunn. Visserligen använder jag inte den till att dricka och laga mat, men ändå inte mysigt att ha en touch av diesel i duschen