Sitter med ett batteripack från en kompis, som är ca 5 år. företaget verkar inte finnas längre - Norskt - och jag hittar ingen dokumentation på komponenterna eller utbytespack hos försäljarna.
Efter laddning visar batteriet att det ger ca. 34 V. Vid belastning - noll, utan mätning.
Skall jag försöka med Amazon för att hitta ett mostsvarande, eller vilket är bästa tillvägagångssättet? Vet inte hur jag skulle göra det.
Cellen består av tre pack med 9 batterier. 27 st. EAGZ4107B2997 är det enda jag kan se utan att ta bort punktsvetsarna.
Lila, runda, ca 6 cm x 1,9.
När jag mätte innan demontering visade paketet på runt 34 V om jag inte missminner mig (36)? 36 V, 27 batterier - 1,33 V/st. Det motsvarar väl om att det är "1,5"V batterier?
Men jag vill kunna beställa nya och behöver lite stöd. Kommer jag att se A på dem? Kan jag mäta med en vanlig A-mätare?
Hur demonterar man punktsvetsningen? Lödkolv? Kofot?
Jag förstår inte hur man lägger upp bilder om man inte har dem externt. Måste man ha dem någon annanstans först? Frustrerande och basic tycker jag. Klarar bara att dela ut en länk till en bild på OneDrive??? Även om jag har tre olika länkar/delningar så visar Förhandsgranska samma bild tre gånger.