Oskar, ja, i stort sett färdig frånsett några mindre saker som en spole som någon klippt av okänd anledning och att någon verkar ha lött fast omställaren i dess övre läge, fråga mig inte varför... osv. Men detta är en intressant apparat såtillvida att den är symmetriskt uppbyggd inuti med två batterilådor, två spolar, osv, en på var sida (batterikablaget som hänger ut är inte original utan någon gammal modifikation som någon gjort, troligen för att kunna använda större batterier).
(Lurarna på bilden är militära Telecom lurar, har ett par som matchar bättre någonstans i lådorna som är från samma tid och civila jag tänkte rota fram som fungerande dekoration till den).
Det vore kul att göra en sådandär klassisk kubantenn till den i framtiden, men just nu får den ett kopparsnöre som jag faktiskt lyckats få tag på original isolatorer från tiden till.
Har en till, litet större av panelmodell också men den var i mycket sämre skick inuti och fattades flera rör till den så den ligger en bit fram i tiden.