Extra jobb: Designa kretskort

MGX2
Inlägg: 1
Blev medlem: 4 mars 2024, 11:56:38

Extra jobb: Designa kretskort

Inlägg av MGX2 »

Extra jobb: Designa kretskort

Det första projektet är relativt enkelt, där kretskortet ska ändras med nya terminaler. Detta kort sitter i en kontrollpanel och har ett antal LEDs mm. Det är gjort i Eagle och det är naturligtvis enklast om möjlighet att ändra direkt i nuvarande fil, men det skulle även kunna göras om i annat CAD program.
Schema är gjort och det återstår att göra layout / traces med valda komponenter.
Kretskortet kommer produceras och monteras hos extern leverantör.

För detta projekt önskar vi att du har erfarenhet av designa kort för produktion.

Vi avser att byta designer från att tidigare haft en utvecklare av både hårdvara och mjukvara baserad i Kanada.
Vi har senare även behov av en svensk partner som är senior / avancerad designer av både hårdvara och mjukvara (gällande moderkortet).

Produkten vi säljer är ett avancerat BMS för båtar och husbilar med behov av stor batteribank.

Kretskort för kontrollpanel bifogad nedan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26148
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: Extra jobb: Designa kretskort

Inlägg av Icecap »

Just detta kretskort ser mycket "simpelt" ut.

Jag har använd EDWinXP genom många år o har ett antal kommerciella produkter bakom mig.

Numera har jag startat med KiCad o håller på att bli bra kompis med det. Det går bra o framåt.

Denna typ jobb har varit mitt levebröd sedan 1998.

Jag kan hjälpa - men pga. mina diagnoser har jag inte all tid i världen så jag gör inget expressjobb.

Det som behövs från er sida är schema, placeringer o mått, krav på komponenter och lite annat.

Kontakta via PM om ni är intresserat.
Skriv svar