Hur många multimetrar får man ta med sig på flyget?

MiaM
Inlägg: 9990
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: Hur många multimetrar får man ta med sig på flyget?

Inlägg av MiaM »

Jag har i efterhand insett att jag haft ett litet etui med "manikyrset" i handbagaget, med en nagelfil med rätt vass spets och också en sax, när jag flugit utan problem flera gånger, Inte säker på bladlängd osv, men etuiet verkar ha metallskal så det syns kanske inte särskilt bra vilka mått som gäller, kanske?

På den tiden SSD var nytt i laptops så är mitt intryck att säkerhetspersonalen trodde att en sån laptop var en bärbar DVD-spelare, kanske? Minns att det pratades om att man skulle behöva kunna visa att ens dator fungerar (för att visa att hårddisken är en hårddisk och inte en hårddiskkapsling fylld med sprängämnen, ungefär, antar jag) och det hände aldrig med min Asus Eee PC med SSD (och 9"-skärm, på den tiden typiskt för portabla DVD-spelare men inte för datorer).

Har också flugit med största storleken på resväska som är godkänt för handbagage som varit fylld med alla sorters laddare, sladdar och annat som behövdes för två personer, inklusive nyss nämnda Eee PC, extern hårddisk, digital systemkamera med mera, utan några särskilda kontroller.

Halvtramsigt sidospår: Det känns som att säkerhetskontrollen på flygplatser är smidigare än att handla på ICA Maxi på Mölndalsvägen i Göteborg, där de verkar helt besatta av att tjata om att få titta på kundernas väskor. Såpass irriterande att det fått mig att undvika den butiken. Inte för att det tar särskilt lång tid, men hela konceptet är irriterande.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33841
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Hur många multimetrar får man ta med sig på flyget?

Inlägg av Glenn »

Jag hr sett säkerhetskontrollen plocka av folk små nagelknipsare, så även om det funkar nån gång så ska man inte lite på det.

Ang kunders väskor ser man ofta sådana skyltar men jag har ALDRIG varit med om att någon faktiskt vill göra det, jag har sett andra kunder frågas om det dock, mestadels unga sådana.
Skriv svar