WIN 10 Fel (LÖST) vid säkerhetskopiering, vissa filer ignorerades.

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5148
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: WIN 10 Fel (LÖST) vid säkerhetskopiering, vissa filer ignorerades.

Inlägg av Klickmans »

@MiaM (Tack för varningen)


Har en HDD docking station, så jag borde kanske göra backupen på en vanlig 3,5" disk istället.
Hur ställer du dig till att optimera disken med det jag frågade, bifogar en bild som förklarar.

Har inte råd att chansa då det är en Musikdator jag byggt/backupat.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26151
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: WIN 10 Fel (LÖST) vid säkerhetskopiering, vissa filer ignorerades.

Inlägg av Icecap »

Om det är en back-up blir buffern likaväl full så det enda som skiljer med skriv-buffer eller inte är hur lång tid efter kopieringen har stoppat det tar innan disken har fått alla data.

Så till back-up hade jag inaktiverat skrivbuffern.
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5148
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: WIN 10 Fel (LÖST) vid säkerhetskopiering, vissa filer ignorerades.

Inlägg av Klickmans »

@ Icecap

Tack. d¨vet jag det inför framtida backouper-
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5148
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: WIN 10 Fel (LÖST) vid säkerhetskopiering, vissa filer ignorerades.

Inlägg av Klickmans »

Att få tips är att lära, nu har jag testat disken och den verkar hel. (Seagate enligt etiketten)

Tyckte det var lika bra att snurra ihop en fläkt på direkten, den blir varm (förr) utan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
MiaM
Inlägg: 9990
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: WIN 10 Fel (LÖST) vid säkerhetskopiering, vissa filer ignorerades.

Inlägg av MiaM »

Klickmans skrev: 1 augusti 2023, 16:29:27Hur ställer du dig till att optimera disken med det jag frågade, bifogar en bild som förklarar.
Så länge du använder "ta bort enhet" / "mata ut" eller vad det kan heta så ska allt skrivas ut ordentligt.

Sidospår: Standard i Windows är däremot att göra en slags super-gå-i-ide istället för att stänga av helt när man väljer stäng av, så åtminstone disken med operativsystemet är "monterad" och operativsystemet "hibernernat" fast man valt stänga av. Väljer man starta om så stängs dock allt ordentligt av. Det lär gå att stänga av detta, minns inte om det är nån "vanlig" inställning eller om man måste göra nåt i registret.

Vet inte om detta kan vara nån nackdel för en dator med viktiga data, men allmänt så är det väl åtminstone bra att köra "ta bort enhet" / "mata ut" på disken du gör backup till för att den verkligen ska innehålla korrekt data.

Tillägg:

Om det är viktiga data och mängderna inte är enorma så kan kanske backup med DVD-brännare vara vettigt för de viktigaste filerna? Tänker att om ett album motsvarar en CD när det är färdigt så med många kanaler och längre snuttar och högre kvalitet så lär det väl inte bli fler än ett par DVD-skivor för all data som används för att skapa motsvarande ett album?
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5148
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: WIN 10 Fel (LÖST) vid säkerhetskopiering, vissa filer ignorerades.

Inlägg av Klickmans »

Har nu bytt till WD, sitter i en extern låda och fungerar perfekt, så jag pensionerat Laciedisken. (Tack MiaM)
Pedalosaurus
Inlägg: 455
Blev medlem: 29 april 2016, 21:44:12

Re: WIN 10 Fel (LÖST) vid säkerhetskopiering, vissa filer ignorerades.

Inlägg av Pedalosaurus »

Varför kopierar du hela C:\ ? Det räcker väl att du kopierar de mappar där du har data du vill spara (bilder, musik osv). Då kan du ju bara ta dra/släpp.
Skriv svar