Återvunnet PET filament

Allt som rör 3D-skrivare.
Stenfeber
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 november 2022, 13:20:03

Återvunnet PET filament

Inlägg av Stenfeber »

Hej vi är ett Lund baserat ungdoms företag som producerar plast filament till 3d skrivare. Vår plast är återvunnen från pet-flaskor upptagna från stranden för att ta vara på råvarorna som hamnar utanför återvinningssystemet.

Vi håller just nu på med att göra en marknadsundersökning och vi skulle uppskatta om du som har en 3d-skrivare skulle kunna svara på vårat formulär nedan:
https://forms.gle/gJJkKMmeaefZm9JW6
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5719
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: Återvunnet PET filament

Inlägg av rvl »

Stenfeber
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 november 2022, 13:20:03

Re: Återvunnet PET filament

Inlägg av Stenfeber »

Nej jag upptäckte dom precis. :D
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Inlägg: 6886
Blev medlem: 30 mars 2005, 01:19:59
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Återvunnet PET filament

Inlägg av Marta »

Blir nog svårt att få någon betala mer för tveksam kvalitet än vad det kostar att köpa prima vara. Tvivlar på att miljötomtar brukar ha 3D-printers. Konsumerade PET-flaskor återvinns nog bäst i närmaste pantmaskin. Det bara är så.
Prins Valiant
Inlägg: 903
Blev medlem: 3 januari 2022, 15:10:05
Ort: Kristianstad

Re: Återvunnet PET filament

Inlägg av Prins Valiant »

Jag tror att marknaden är mycket liten för återvunnen filament. Går man in på olika 3D skrivarforum m.m. diskuteras det ena märkets överlägsenhet i jämförelse med det andra och varför just jag kör med ett visst märke. Jag tror faktiskt inte ens om ett återvunnet filament kostar hälften att det skulle få någon större marknad. Markandföringen kräver säkerligen ett mycket lågt pris initialt, för att i bästa fall övertyga kunderna om att detta är lika bra som icke återvunnet filament.
Skriv svar