HP skrivare Papperstrassel
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
HP skrivare Papperstrassel
Jag har en HP Photosmart Prem C410 series som helt plötsligt säger "Slut på papper"
Lägg i papper i huvudfacket! och tryck på OK!
Men hur jag än gör med pappersbunten tycks den inte vilja mata in något blad!
Lägg i papper i huvudfacket! och tryck på OK!
Men hur jag än gör med pappersbunten tycks den inte vilja mata in något blad!
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: HP skrivare Papperstrassel
Det sitter en avkännare inne i skrivaren som kollar om det finns papper i facket, ta ut pappersfacket och kolla så den inte har hakat upp sig.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Jo jag ser en arm till vänster därinne.
Men den verkar fungera.
Om jag trycker in ett blad några cm med våld, så tar skrivaren det och ger en utskrift!
Men den verkar fungera.
Om jag trycker in ett blad några cm med våld, så tar skrivaren det och ger en utskrift!
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Blås på läsgaffeln som sitter ovanpå kännaren, sitter bergis en massa pappersdamm på läsgaffeln.
Säger den slut på papper direkt efter påslag, eller efter att man försöker skriva ut?
-
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Tack för alla goa tips, svårt att blåsa, men det är precis vid utskrift när allt har rört på sig som det inte händer mer.
Jag ser att en arm kommer ner till höger , det är väl den som heter Pappersplockarmekanismen!
Men den flyttar inte fram papperet!
Jag ser att en arm kommer ner till höger , det är väl den som heter Pappersplockarmekanismen!
Men den flyttar inte fram papperet!
Det kan vara så enkelt som att gummirullarna är utslitna/uttorkade. Alternativt ett dåligt kugghjul så rullarna inte snurrar.
Om sensorn var defekt så borde det inte hjälpa att mata in papper manuellt.
Om sensorn var defekt så borde det inte hjälpa att mata in papper manuellt.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Det verkar som de sista, de större rullarna, inte rör sig medans kedjan av rörelse finns!
Men hur kommer jag åt detta?
Men hur kommer jag åt detta?
Till denna typ av hemmaskrivare säljs det inte några reservdelar. Det beror på att efter att garantin har gått ut är skrivaren värd mindre än en timmes arbetstid så ingen vill reparera utan de hamnar på skroten.
På grund av detta finns tyvärr inga servicemanualer att tillgå så enda chansen du har är att själv leta skruvar och klura ut hur den tas isär, sedan när du hittat felet får du antagligen 3d-printa delar eller plocka från en annan skrotad skrivare.
På grund av detta finns tyvärr inga servicemanualer att tillgå så enda chansen du har är att själv leta skruvar och klura ut hur den tas isär, sedan när du hittat felet får du antagligen 3d-printa delar eller plocka från en annan skrotad skrivare.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Kanske någon av dessa videos kan hjälpa?
Sökte i Google efter skrivarens namn och lade till paper jam. Tänkte att det även borde ge träffar på hur man öppnar skrivaren, och det gav flera intressanta sidor, men jag tog bara med dessa nu.
Hoppas det löser sig.
Sökte i Google efter skrivarens namn och lade till paper jam. Tänkte att det även borde ge träffar på hur man öppnar skrivaren, och det gav flera intressanta sidor, men jag tog bara med dessa nu.
Hoppas det löser sig.