Det första jag skulle behöva lära mig är att såga rakt i centimetertjock alu med bågfil
Här finns en bild på cnc skrotet jag köpte på ebay, obs att jag glömde ta bild på de andra 2 stegmotorerna, men de ser likadanna ut som den på Z-axeln.
Linjärlagren jag kommer att använda kommer från en scanner och en skrivare tills jag hittar något bättre.
Om du råkar ha en bygg/kapsåg typ denna http://www.verktygsboden.se/?id=59327 går det bra att kapa aluminium med den.
Om du sedan investerar i en bättre klinga gåt det ändå bättre! Kling ex: www.jula.se Artikelnummer 245002
OBS! man bör spänna fast biten med tving, och såga sakta! (på egen risk)
Har inte själv testat men har hört att det skall gå att såga med sticksåg om bladet är lite fintandigt. Vissa är tom gjorda för både trä och aluminium, kanske typen som rek för playwood.
Jodå, det ska allt gå. Jag har sågat en hel del alu med sticksåg och det funkar bra, dock bara plåt på 3 mm eller så. Se bara till att använda _ordentligt_ med t-röd och gör det på en väl ventilerad plats.
Inga problem att såga alu med sticksåg, har sågat 5/8 mm durkplåt (5mm plåt där topparna är 8mm), men det kan vara ett tips att ställa pendlingen ganska lågt.