Den är inte gjord för det. DC-utgången ger bara 10A, och det är inte specificerat om den tål backspänning från ett batteri.
Säkraste är i så fall att använda en vanlig 230V batteriladdare kopplad på AC-uttaget och bara vänta en stund så det hinner ladda upp lite.
Nästan alla sk. starthälp med 12V-batteri eller Lithiumbatteri bygger på att fordonets befintliga batteri inte är heldöd eller bottenurladdad - starthjälpen skjuter in lite ström (med eller utan elektronisk spänningshöjande hjälp) i den ganska urladdade batteriet och en kort stund senare orka det precis få igång fordonet på dess befintliga batteriet och lite bidrag av starthjälpen med kanske bara 10-50 Ampere (1000 Ampere behöver ganska grov kabel, är det 2.5 kvadratare blir det inga 1000 ampere även om man sätter ihop ändarna och strömkällan förmå leverera 1000 ampere vid typ 2 Volt...). strömtalen för dess hjäpstartsbatterier lider av samma överdrivna ström/effektangivelse som som 1000 Watt PMPO för datorhögtalare en gång i tiden med en lite väggadapter till vägguttaget.
Borde gå att demolera en sparkcykel av de modeller som ligger och skräpar överallt bara att svinga en yxa och slå ut elektroniken med GPS en som visar var cykeln befinner sig. Lite taskigt om man skulle släpa in den i lägenheten och någon ringer på dörren och vill ha den nästan helt demolerade sparkcykeln!