4g router med externa antenningångar

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
StureS
Bannad
Inlägg: 278
Blev medlem: 25 oktober 2020, 14:05:11

Re: 4g router med externa antenningångar

Inlägg av StureS »

Nerre skrev: 26 november 2020, 11:48:42 Ja, men nu finns det ju faktiskt en massa forskning och vetenskap som visar hur man undviker att folk missar relevant information.
Det är inte utan anledning som det finns en masa såna här "ser du C" bland en massa nollor, det handlar helt enkelt om hur vår perception fungerar.
Precis, om jag redan vet var dessa C finns bland nollorna så ser jag dem direkt. Men det vore felaktigt av mig att då dra slutsatsen att andra människor ser informationen på samma sätt som jag gör.
Palle500
Inlägg: 4494
Blev medlem: 6 juni 2015, 14:53:06

Re: 4g router med externa antenningångar

Inlägg av Palle500 »

Blev visst en språktråd av en 4G tråd.
Rubriken är "Nighthawk 4G LTE WiFi 6 Router" så hur man INTE kan läsa att det är en 4G router fattar inte jag? Speciell när det står att länken länkar till en 4G LTE router.
Nerre
Inlägg: 26706
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: 4g router med externa antenningångar

Inlägg av Nerre »

Nej, rubriken på sidan är: NETGEAR LAX20 WiFi router, 2.4/5 GHz, 1800 Mbps

Under Technical Details står det precis ingenting om LTE.

Inte heller i den långa listan över features nämns LTE:
- 1,5 times better performance than an AC router - 4-stream WiFi with a fast WiFi speed of up to 1.8 Gbps.
- More WiFi for more devices - OFDMA enables efficient data transmission to multiple devices at the same time. Uplink OFDMA improves planning for high upload traffic, especially when this traffic is being created at the same time
- 160 MHz channel support - Enjoy WiFi speeds of more than 1 Gbps for lightning fast streaming and downloading to newer mobile devices
- WiFi 6-optimised, high-performance processor - Quad-core processor delivers seamless 4K/8K UHD streaming and gaming - ideal for Gigabit Internet speeds
- 4-Gigabit LAN Ethernet ports: Connect more wired devices for faster file transfer and non-disruptive connections
- Nighthawk® App - Set up your router easily and make better use of your WiFi. Includes access from anywhere to manage your network from home
- WiFi 6 supports all current WiFi devices and is backward compatible with WiFi 5 and previous generation devices
LTE står på exakt ett ställe på sidan (om man nu inte räknar "aLTErnatives"), så det är inte ett dugg konstigt att nån som kollar snabbt på sidan missar det.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar