T: Komponentbyte kretskort

FormerMazda
Inlägg: 6066
Blev medlem: 27 februari 2006, 14:59:36
Ort: Tranås (Jönköping)

T: Komponentbyte kretskort

Inlägg av FormerMazda »

Tjabba

Har nog nämnt vid nåt tillfälle att mitt labb är nedpackat, fortfarande. Bara två år and counting nu..

Det ställer ju till det, speciellt när pappa frågar om jag kan laga lite, han har nåt kretskort till sin husbil som han av nån outgrundlig anledning var tvungen att pilla med. Detta slutade med att han "kom emot något så det gnistrade", och nu funkar det inte. Oklart vad kortet gör exakt, men sitter mellan givare och en panel för nivåer. Tror jag.
Kikade på kortet och kan inte visuellt se nåt brunnet, kan dock konstatera att det är inte mycket att orda om utan bara att byta allt med kisel i så att säga.

Så, nån som vill åta sig jobbet? Jag ska inte säga vad det ska kosta, men i min värld är det inget stort jobb. Jag själv uppskattar min tid till kanske 2 timmar allt som allt. Exkluderat väntetid på leverans.
Jag önskar att man:
1 - Löder loss all kisel (dioder, trissor, IC)
2 - Mäter lite in circuit på resterande motstånd kondingar efter avbrott/kortis
3 - Löder dit ny kisel oavsett status på gammal kisel

Det går alltså inte att testa på annat vis än att montera tillbaka kortet och se om det funkar.

Lämna pris här. Frakt fixar jag såklart. Komponenter tillkommer såklart, men borde inte vara nån betydande summa om jag läste rätt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
paselfc
Inlägg: 79
Blev medlem: 11 mars 2012, 01:45:24

Re: T: Komponentbyte kretskort

Inlägg av paselfc »

Hej,
Jag kan fixa detta väldig lätt .
Har skickat PM till dig
FormerMazda
Inlägg: 6066
Blev medlem: 27 februari 2006, 14:59:36
Ort: Tranås (Jönköping)

Re: T: Komponentbyte kretskort

Inlägg av FormerMazda »

Har ett erbjudande i PM som jag tar.
Kanske återkommer med resultat här om denne medger det.
Skriv svar