Weller WXD med WXDP 120

haruki
Inlägg: 42
Blev medlem: 7 oktober 2018, 20:52:09
Ort: Stockholm

Weller WXD med WXDP 120

Inlägg av haruki »

Någon som har en Weller WXD och kört med WXDP (avlödningsverktyget) och kan ge någon slutsats runt den? Är den bra? Värd pengarna?
Fortran
EF Sponsor
Inlägg: 1310
Blev medlem: 5 december 2011, 04:18:29
Ort: Åland

Re: Weller WXD med WXDP 120

Inlägg av Fortran »

Jag köpte in en till jobbet och är mycket nöjd.
Helt klart värd pengarna. Möjligen lite dyr för hobbybruk.

Dock är det där scrollhjulet på stationen lite muppigt.
haruki
Inlägg: 42
Blev medlem: 7 oktober 2018, 20:52:09
Ort: Stockholm

Re: Weller WXD med WXDP 120

Inlägg av haruki »

Tips på någon billig tyst kompressor till den?

Har du haft problem med LED-skärmen på denna, om den står för länge utan att vara på? D.v.s. kristallerna läggers sig i villa och ger mörka fläckar? Har en WX1 som spökar och tror det är för den har legat för länge inne, fast typ... endast kanske 6 månader eller så utan att användas.
haruki skrev:Någon som har en Weller WXD och kört med WXDP (avlödningsverktyget) och kan ge någon slutsats runt den? Är den bra? Värd pengarna?
Användarvisningsbild
UgloBuglo
Inlägg: 165
Blev medlem: 13 september 2013, 09:30:35
Ort: Göteborg

Re: Weller WXD med WXDP 120

Inlägg av UgloBuglo »

Den funkar fantastiskt bra även för hobbybruk, såklart - jag köpte min "refurbished" från UK för några år sedan, för en väldigt billig peng och jag är skitnöjd med min.

...iofs har jag aldrig haft något annan att jämföra med, utöver en vanlig mekanisk tennsug från Biltema typ.

Har min kopplad till en vanlig 10 liters kompressor från Bauhaus, som jag bara fyller med luft & sedan stänger av - då är den ljudlös när jag arbetar med den, och tanken räcker MER än väl till mitt användande.
Skriv svar