Det kommer bilder så småningom. Har inte haft tid att lägga upp dem ännu.
Däremot har jag gjort massa annat:
* Knappat lite QBasic så jag kan se x/y-positioner på skärmen. Kan även styra kameran från datorn.
* Monterat IR så att kameran själv ska kunna hitta mitten-positionen vid initiering eller om den tappar bort var den är. Fotodioden och IR-dioden sitter i små rör av aluminiumfolie för att bara reagera när kameran är i exakt rätt position. (En 741'a och ett 12k-motstånd fixar förstärkningen.)
* Tillverkat ett fäste så att jag kan skruva fast styrningen i kamerastativet. -Det blev stadigare än jag trodde.
* Förstärkt fästet för X-servot.
En av båtarna kom in i hamnen idag. Passar fint som övningsobjekt. Däremot är jag lite orolig för morgondagen. Är inte säker på att jag får något att filma. Jag har varken fått en tid för ankomst eller bekräftat att den stora båten verkligen kommer. Så om det inte blir någon live-tv från Oskarshamn i morgon så vet ni varför.
Hm, jag kan visserligen lägga upp en webkamera-länk ändå, så får ni se hamnen iallafall.
Kanske bäst att förtydliga: Projektet är inte slut om/när båtarna filmats. Det var mer för att sätta lite "eld i baken" på mig själv.

Jag ska bl.a fixa andra servon, bättre fästen, mm senare.