Bauhaus aluminium

axelg89
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 mars 2014, 20:13:38

Bauhaus aluminium

Inlägg av axelg89 »

Hej,

Någon som vet vilken legering bauhaus aluminiumplåt är? Är den svetsbar tro?
https://www.bauhaus.se/plat-aluminium-b ... 1000x1-5mm

Mvh
Axel
bearing
Inlägg: 11232
Blev medlem: 2 mars 2006, 01:01:45
Ort: Ängelholm

Re: Bauhaus aluminium

Inlägg av bearing »

Vad säger Bauhaus?
axelg89
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 mars 2014, 20:13:38

Re: Bauhaus aluminium

Inlägg av axelg89 »

De ger ingen info om legeringen i produktbeskrivningen och skrev till dem i tisdags och har fortfarande inte fått svar. Personalen på golvet hade ingen koll på det heller...
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27022
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Bauhaus aluminium

Inlägg av tecno »

Varför skulle den inte vara det?

Ställ frågan till Bauhaus leverantör
https://www.gah.de/profile-bleche/produ ... 8466091-1/
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Bauhaus aluminium

Inlägg av Glenn »

axelg89 skrev:De ger ingen info om legeringen i produktbeskrivningen och skrev till dem i tisdags och har fortfarande inte fått svar. Personalen på golvet hade ingen koll på det heller...
Dom på golvet vet väl inte ens att dom säljer aluminium..

Frågade på en bauhaus var dom hade aluprofiler.. "nej det är inget som finns i vårat sortiment" joo, det ska det finnas.. , säljaren knappar på datorn.. "nej, det finns inte i vårat system", jag söker på min mobiltelefon och visar att det ska finnas.. säljaren knappar igen och säger "Okej, men det är inget VI har här i alla fall.."

Nån vecka senare åker jag till en annan bauhaus som enligt websidan har aluprofilerna hemma.. samma sak upprepar sej.. "finns inte i vårat sortiment", jag anger artikelnummer "det är inget vi har hemma i alla fall" jag pekar på att det enligt lagersaldot på websidan ska finnas rätt många av ett antal typer "Jaha, men det stämmer inte isåfall"..

Lade rätt mycket tid på att leta igenom varuhuset efter profilerna utan att lyckas också iofs.. så dom var uppenbarligen väl gömda..
Skriv svar