Jag skiter i Kopparplåt.
Jag kör det jag gillar mest dvs trä/plyfa rakt av.
Jag gör det dels för att det kostar mindre men också för att jag gillar (och kan) jobba i det bättre.
Jag tänker nu att jag kör 12mm plyfa som lock och två stycken 4mm plyfa som front/bakstycke.
När jag kör plyfa istället för Koppar så får jag samtidigt INGA roblem med att trafos vilar på skruvhuvuden för dom kommer att sitta på undersidan.
Tänker mig köra 807 ENDAST, jag vill dessutom montera dom underifrån pga att dom är individuell vridna och samtidigt som jag än idag inte har bytt slutrör sådär utan vidare så kan man ju skruva fast sockeln underifrån och individuellt vrida in dom.
Skulle man sedan behöva byta så gäller förmodligen inte samma hål samtidigt som om det är nära det hålet så kan man spackla och göra om.
Bestämmer nu att jag bara monterar 807 underifrån och resten ovanifrån för jag tycker faktiskt att socklarna är rätt snygga.
Sen blir det lite problem med pottarna (som jag bara måste ha) för kraglängden är kortare än paneltjockleken (12mm), här måste jag antingen försänka pottarna underifrån ELLER så passar Conrad-hållaren trots allt, jag siktar dock på att jag måste försänka för pottarna (en tanke som slår mig är att pottarna aldrig utsätts för några egentliga krafter samtidigt som dom aldrig ska bytas, kan man således möjligtvis skruva fast dom i väl avvägt hål i plyfa?)
Om mitt teoretiserande stämmer så behöver jag inte försänka nånting underifrån

Jag behöver då bara borra tre hål på 27mm, ett hål på 22mm och två på 43mm.
Här har jag tom tänkt att vara lite slapp så att jag låter ABI-trä borra dessa hål, 27 och 22 skulle jag kunna borra själv för dom "fula" kanterna kommer att täckas av speciellt sockel-kragar, 43mm-hålen kommer dock vara fullt synliga.
Men som sagt, en av vitserna med trä/plyfa är egentligen att jag kan fixa det själv.
Och fixar man det själv blir det billigt, billigt, billigt som Comviq brukar säga

Jag får lura på det här.
MVH/Roger
PS
Bifogar preliminär plan.