Gamla elfakataloger...
Re: Gamla elfakataloger...
Meh, jag som nästan hade lyckats övertyga mig själv om att slänga min gamla ELFA-katalog (nr 52, 2004) för att få mer plats på hyllan...
Jag slängde mina för många år sedan då de samlat för mycket damm under skrivbordet då någon inte varit rörd sedan 2001 tror jag det var och har inte behövt dom en enda gång sedan dess då all info, och mer där till, som jag varit ute efter funnits på nätet.
Kan dock hålla med dom som beställt för företag och där en grej har ett visst nummer som bara finns i katalogen och dylikt men personligen ser jag annars ingen direkt nytta av de längre.
Kan dock hålla med dom som beställt för företag och där en grej har ett visst nummer som bara finns i katalogen och dylikt men personligen ser jag annars ingen direkt nytta av de längre.
Självklar ska man behålla sina Elfa kataloger! Visst finns det mycket på nätet men långt i från allt, jag har vid flera gånger varit tvungen att titta i katalogerna. Jag har även många komponent tillverkares kataloger kvar som är guld! Vissa saker är omöjliga att hitta på nätet! Och så lätt och smidigt att bläddra fram det man vill ha!
När det gäller Elfa kataloger är det även en nostalgitripp! Jag började min bana 1976/77 med katalog Nr.25. Därefter har jag sparat lite då och då och har idag 14 stycken. Den senaste 2016/17 är riktigt tjusig måste jag säga. Undrar om det är deras sista katalog?
Tänk när man började handla på Elfa
Jag minns mina första komponenter. Det var en kristallmikrofon, omkopplare och en låda. Jag skulle bygga en snabbtelefonförstärkare. Det var en annan tid som enligt mig var väldigt trevlig. Roligare än idag? 
När det gäller Elfa kataloger är det även en nostalgitripp! Jag började min bana 1976/77 med katalog Nr.25. Därefter har jag sparat lite då och då och har idag 14 stycken. Den senaste 2016/17 är riktigt tjusig måste jag säga. Undrar om det är deras sista katalog?
Tänk när man började handla på Elfa

Senast redigerad av opampen 9 maj 2017, 23:19:50, redigerad totalt 1 gång.
Kastat mina för länge sedan och har inte en enda gång saknat dem. Bygger inte med gamla prylar så ser ingen mening för mig att spara dessa.
Jag använder ett gäng ELFA-kataloger som fötter till en rätt tung möbel. Den har egentligen en tillhörande fot som är som en rektangel av fyra brädor, men möbeln står precis framför ett element så det verkar dumt att inte släppa fram luftcirkulationen till elementet, så det fick bli kataloger. På så vis sparar jag katalogerna, slipper ha dem i vägen, och har dessutom nytta av dem under tiden