Disken som satt i har funkat innan i datorn, testade även en ny Kingston SSD. Även utan disk beter den sig likadant.
Förresten, väl inne i menyn där man väljer bios, boot mm och även inne i BIOS/UEFI beter den sig normalt snabb.
Problem med laptop. Fast vid boot screen.
-
- Kontakt:
Re: Problem med laptop. Fast vid boot screen.
låter som någon hårdvara som är seg på att svara.
Prova byt ut RAM-minnet till exempel. Om det inte gör datorn snabbare sätt tillbaka, sedan, prova ta bort optisk enhet OCH hårddisk. Om datorn nu bootar fort från USB-minne (du måste aktivera boot från USB i bios, och även ställa om bootordningen).
Fungerar inte det, sätt tillbaka hårddisk och optisk enhet. Ta bort det trådlösa nätverkskortet...
m.m.
fortsätt såhär tills du hittar felet. Prova även att flasha om bios till senaste version (kan vara riskfullt på en sådan här "labil" dator men om det är värt att ta risken så kan det vara värt ett försök).
Prova byt ut RAM-minnet till exempel. Om det inte gör datorn snabbare sätt tillbaka, sedan, prova ta bort optisk enhet OCH hårddisk. Om datorn nu bootar fort från USB-minne (du måste aktivera boot från USB i bios, och även ställa om bootordningen).
Fungerar inte det, sätt tillbaka hårddisk och optisk enhet. Ta bort det trådlösa nätverkskortet...
m.m.
fortsätt såhär tills du hittar felet. Prova även att flasha om bios till senaste version (kan vara riskfullt på en sådan här "labil" dator men om det är värt att ta risken så kan det vara värt ett försök).
- ochkl0620
- Kontakt:
RAM och HDD har jag testat att byta, likaså kopplat ur det interna tangentbordet. Ingen skillnad.
Om nu WiFi modulen kan spöka ska jag testa det också! Tack för tipsen!
EDIT: DVDn har jag också plockat ur. BIOS ska jag försöka mig på att flasha, ska bara se hur man gör
Om nu WiFi modulen kan spöka ska jag testa det också! Tack för tipsen!

EDIT: DVDn har jag också plockat ur. BIOS ska jag försöka mig på att flasha, ska bara se hur man gör

- lillahuset
- Gått bort
Nu blir jag bekymrad över dig. Är inte du rätt ung och flyttade till lappträsk nyligen?Råkade öppna ett skåp och fann min bortglömda laptop.