S: IBM Model M
Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
- ElectricMan
- Kontakt:
Re: S: IBM Model M
Vet inte om det hjälper, men höjer till 600:- då, då tidigare bud inte verkade vara säljande.
Jag som tyckte 200 var ett tossigt bud på ett gammalt tangentbord 
Kör nån modern plastsmäck och det funkar.

Kör nån modern plastsmäck och det funkar.
lite ot. men ändock:
http://nyheter.tradera.com/samlarobjekt ... jarstories
http://nyheter.tradera.com/samlarobjekt ... jarstories
klart det handlar om funktion, jag är trött på slafsiga tangentbord som man måste kolla om allt man tryckt verkligen kommit fram
när man skriver mycket och läser samtidigt så kollar man ju inte på skärmen
när man skriver mycket och läser samtidigt så kollar man ju inte på skärmen
Jo, naturligtvis handlar det om en helt annan känsla och kvalitet.
Min poäng var att jag visst skulle kunna köpa vilket tangentbord som helst - och få samma funktionalitet. Men här handlar det om att komplettera en gammal klassisk IBM PS/2 maskin.
Min poäng var att jag visst skulle kunna köpa vilket tangentbord som helst - och få samma funktionalitet. Men här handlar det om att komplettera en gammal klassisk IBM PS/2 maskin.
- ElectricMan
- Kontakt:
matsadona: Jag undersöker vad frakten kostar och sedan skickar jag PM till dig.