Tänkte driva lysdioderna med cirka 15mA var. Det borde väl räcka, eller blir det för lite när man kör multiplexdrivning? Det ska ju bara vara för att indikera status och inte för att kunna flasha med LED-displayen på 200m håll, så jag antar att det räcker?

Dessutom är det en batteridriven applikation
Anoderna driver jag med 8st trissor (MMBT3906). Men nu när jag börjar räkna märker jag att worst-case så är alla lysdioder tända och då blir det 240mA (16*15mA) vilket är lite väl mycket, trissorna jag har valt klarar visst bara 100mA. Iofs är det pulsad ström, då kanske det inte är några problem? Annars får jag nog se över vad det finns för LED-drivare. Dessutom är det lättare att löda en krets istället för 8st trissor och 16st motstånd. Ska titta på ULN2800-serien om de duger
Katoderna sink:ar jag med två skiftregister (74HC164), ett för grönt och ett för rött. Worst-case är alla 16 lysdioder tända och då blir det totalt 240mA, dvs 120mA genom varje skiftregister, vilket de verkar klara om man läser databladet. Men jag är lite osäker på om den verkligen klarar det. Databladet är på typ 5 sidor och väldigt otydligt, tror ni man kan kika i ett datablad från en annan tillverkare och använa de värdena?