Vad heter denna kontakt?
Vad heter denna kontakt?
Hej,
Skall köpa lite sensorer och hittade dessa med kontakt, men vad för don passar den i?
http://www.ebay.co.uk/itm/5X-3M-Waterpr ... 2ece0d1412
Någon som vet vad detta donet heter?
Skall köpa lite sensorer och hittade dessa med kontakt, men vad för don passar den i?
http://www.ebay.co.uk/itm/5X-3M-Waterpr ... 2ece0d1412
Någon som vet vad detta donet heter?
- Klas-Kenny
Re: Vad heter denna kontakt?
Tycker det ser ut som en Molex KK, dvs. samma som används till bland annat till fläktar i datorer.
- SeniorLemuren
Hej och tack för input..
Känns som att det är svårt att fatta vad det är och det kanske är smartare att köpa utan kontakter..
Själva sensorn är en temp-probe DS18B20 med tre anslutningar och de skall fungera på 1-wire.
Har ni något tips på hur jag kan göra en 'buss' med Signal, 3.3V, GND och sedan ha möjlighet att koppla på 5 kontakter på denna buss, enkelt och stabilt.
Vill alltså ha en snygg 'plint' med 5 anslutningar för mina probar - funderar på phonopluggar men tror det finns bättre idéer
Känns som att det är svårt att fatta vad det är och det kanske är smartare att köpa utan kontakter..
Själva sensorn är en temp-probe DS18B20 med tre anslutningar och de skall fungera på 1-wire.
Har ni något tips på hur jag kan göra en 'buss' med Signal, 3.3V, GND och sedan ha möjlighet att koppla på 5 kontakter på denna buss, enkelt och stabilt.
Vill alltså ha en snygg 'plint' med 5 anslutningar för mina probar - funderar på phonopluggar men tror det finns bättre idéer

- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Det ser definitivt it som en Molex typ KK.

Och motsvarande kortkontakt

Och motsvarande kortkontakt

Om du ska tillverka eget kretskort så kan du nog vara i princip helt säker på att du på något sätt kan ordna en chassiehane genom att placera lösa stift på rätt avstånd. Då får du givetvis varken låsning eller felpolaritetsskydd, men det blir ändå en kontakt så att säga.
Köp sensorerna och se hur de ser ut!
Köp sensorerna och se hur de ser ut!
Annars klipper du bara kabeln och ansluter i en skruvplint.
Vanligare standard för givare är annars M8 eller M12 kontakt. Då kopplas dom vanligen så här också:
Grå är inte alltid med då det oftast bara är fyra ledare. 3 utav ledarna används också vanligen. Part 3 eller 5 kan vara inverterad utgång ibland om den används.
Vanligare standard för givare är annars M8 eller M12 kontakt. Då kopplas dom vanligen så här också:
Kod: Markera allt
Stift Kabelfärg Funktion
1 Brun Plus 24V
2 Vit -
3 Blå Minus
4 Svart Utgång
5 Grå -