Nån som kör gEDA?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Barry_Lyndon
Inlägg: 557
Blev medlem: 14 november 2005, 23:57:34
Kontakt:

Nån som kör gEDA?

Inlägg av Barry_Lyndon »

Tjena, tänkte kolla om det finns nån på forumet som kör gEDA och har nån länk till symbolbibliotek?

Jag testade för ett tag sen (halvår sen kanske?) men jag kommer ihåg att det var ett jvla mekande innan man fick till fungerande komponenter. Nu har disken jag installerade på rasat och skall till att göra en ny installation, men vill gärna slippa göra det värsta grovjobbet själv om det möjligtvis finns nån som redan gjort det...

Har nån en länk till ett hyggligt "färdigt" komponentbibliotek där man inte behöver länka ihop pins och footprints osv. på dom allra mest grundläggande komponenterna?

Jag har kikat lite på diskussionerna om filosofin bakom biblioteket och jag hoppas innerligen att det blir nåt av planerna på en hierarkisk databas. Den som satt ihop nuvarande system måste var smått masochistisk/kontrollfreak. Inget fel med det iofs, men om man som jag helst vill komma igång och testa kretsar känns det hela lite bakvänt...

/Andreas