Jag har en JTAGICE mk3 som jag försöker ladda ner firmware till mina kort med via Atmel Studio 6 (uppdaterade till senaste idag). Jag använder ISP-delen i programmeraren.
3-4 första programmeringarna idag gick bra, men sedan var det stopp. Nedan felmeddelande hela tiden:
Har provat allt tycker jag, beepat kabeln, bytt mellan tre olika target som jag vet alla fungerar, uppdaterat studion, uppdaterat firmware i ICE:en, bootat om datorn, powercyclat targeten och ICE:en i olika kombinationer, bytt USB-hub, bytt till USB direkt i datorn, ställt in ISP-klockan i massa olika settings från lägsta till högsta. Target voltage läser den ut men inte Device Signature.
Provade att köra "atfw -t jtagice3 -a "C:\Program Files (x86)\Atmel\Atmel Studio 6.2\tools\jtagice3\jtagice3_fw.zip"" två gånger i prompten och den laddar, men det fungerar ändå inte, inte ens efter powercycle och studio-restart.
Den har varit såhär rätt så länge den här JTAGICE:en. Den fungerar ett tag, sedan lägger den av med just det här felet, sedan börjar den fungera igen efter en jäkla massa bråkande eller helt enkelt genom att vänta några dagar.
Har någon en lösning på det här problemet som verkligen fungerar varje gång?
Problem med JTAGICE mk3 till MegaAVR:er
Problem med JTAGICE mk3 till MegaAVR:er
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Problem med JTAGICE mk3 till MegaAVR:er
Provade idag med min gamla ISP mkII, den fungerade direkt utan problem. Ha*** när prylarna blir sämre för var generation som går.