Byta display på fm-sändare till större?
Byta display på fm-sändare till större?
Håller på att bygga in en fm-sändare i bilen, men nu är det så att jag skulle vilja byta displayen till en större så att informationen blir mer lättläst.
Behöver byta drivarn för displayen eller är det bara att byta till en större med samma antal anslutningar?
Behöver byta drivarn för displayen eller är det bara att byta till en större med samma antal anslutningar?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Byta display på fm-sändare till större?
Det där ser ut att vara en 128x64 grafisk lcd, så det kan gå att byta till en större som har samma upplösning och samma interface, men det finns en överhängande risk att det inte finns att få tag i.
Hur får man reda på vilket interface displayen har?
Du kan ha turen att nuffrorna på baksidan av displayen och/eller på flatkabeln kan leda till ett datablad.
Då har jag otur, inte en siffra på varken displayen eller kabeln.
Ska löda bort lite grejer imorgon så jag kommer åt drivern och se om jag kan få reda på något vettigt om den.
Ska löda bort lite grejer imorgon så jag kommer åt drivern och se om jag kan få reda på något vettigt om den.
Mäta spänningarna och lista ut resten med logikanalysator annars.
Nu känns det som att vi har passerat min kunskapsnivå vad det gäller mätning, spänning fixar jag men logikanalysator har jag aldrig jobbat med.
Jag skulle nog vilja påstå att det är en kund-specad display, dessa går inte byta till något annat.Tekko skrev:Det där ser ut att vara en 128x64 grafisk lcd, så det kan gå att byta till en större som har samma upplösning och samma interface, men det finns en överhängande risk att det inte finns att få tag i.
Det enklaste är blir nog att använda den befintliga tror jag.
En idé:
Montera befintlig skärm djup och sätt lämpligt förstoringsglas framför, som blir fönstret i panelen.
Montera befintlig skärm djup och sätt lämpligt förstoringsglas framför, som blir fönstret i panelen.