Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
det var nog ingen som såg det på de tidigare bilderna utan trodde det var 'by design' 

Snyggt absolut. Känns dock som något saknas, hade velat ha ett km/h någonstans. 

-
Vad tror du att 0-9 betyder?
Det ska till en tiopotens men nollan får man lägga dit i huvudet.
-
- Kontakt:
Jo det förstår jag ju givetvis och det var inte det det handlade om utan man är så van att det alltid står km/h, även om det är uppenbart, därav mitt inlägg.victor_passe skrev:Vad tror du att 0-9 betyder?
-
Haha precis så, tyckte till och med det var riktigt snyggt!xxargs skrev:det var nog ingen som såg det på de tidigare bilderna utan trodde det var 'by design'

Men just bakgrunden på "visarnålsinstrumentet" gjorde sig klart bättre i färre-färger-läget imho.
MVH: Mikael
Igår fick jag hem mina breakout kort jag ritat för DFN/SON10 3x3mm
(Ja jag lödde om de risiga lödningarna på stiftlisterna
)
(Ja jag lödde om de risiga lödningarna på stiftlisterna

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ja j-lar vad du spottar ur dig kort Hyperion och gesällbrev i smd-handlödning dessutom
Vad är det för chip, optisk tempgivare?

Vad är det för chip, optisk tempgivare?
haha tack men så många kort blir det ju inte, men lite stolt får jag väl erkänna att jag är över att jag lyckades löda dit den lille jäveln 
Det är en Si7013 luftfuktighetsmätare (mäter även temperatur)

Det är en Si7013 luftfuktighetsmätare (mäter även temperatur)
Ett enkelt kort som jag slängde ihop. Upp till 8 testobjekt ska vara strömsatta samtidigt och man vill mäta strömförbrukning på ett i taget. Brytarna är "make before break" för att testobjekten aldrig ska tappa matningen.
10*10cm från Elecrow.
10*10cm från Elecrow.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ja varför inte när det kostar samma som om du krympt det lite 
Denna tråd är min favorit här på forumet så det är trist att se att det är så få som skriver här numera. Och sällan.

Denna tråd är min favorit här på forumet så det är trist att se att det är så få som skriver här numera. Och sällan.
Jag lägger tex inte upp alla kort jag gör bara de jag är lite extra nöjd med på ett eller annat sätt.
Jag lägger upp i princip alla kort jag gör privat. De jag gör på jobbet kan jag av förklarliga skäl inte lägga upp