Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer

Berätta om dina pågående projekt.
__a
Kontakt:

Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer

Inlägg av __a »

Skulle man kunna göra! Problemet är kanske att benen går ut från sidorna som på en diod eller en resistor - på bilderna i manualen har de en termistor där benen går ut "nedåt" så att den går att stoppa in i ett hål.. Hur som helst verkar det funka så här, får titta på att lösa de ifall det blir ett problem!

En sak jag glömde skriva var att vi har haft problem med läckage runt munstycket. Vi skruvade ju åt så hårt att det gick sönder första gången, så nu var vi lite försiktigare.. Har läst om folk som löst det med gängtejp här i tråden så det ska testas!
Användarvisningsbild
Centimeter
Kontakt:

Inlägg av Centimeter »

Hoppsan.
Microsoft hostar netfabb. Det hade jag inte sett förrens nu. När hände det?
reconnnn

Inlägg av reconnnn »

__a skrev:Skulle man kunna göra! Problemet är kanske att benen går ut från sidorna som på en diod eller en resistor - på bilderna i manualen har de en termistor där benen går ut "nedåt" så att den går att stoppa in i ett hål.. Hur som helst verkar det funka så här, får titta på att lösa de ifall det blir ett problem!

En sak jag glömde skriva var att vi har haft problem med läckage runt munstycket. Vi skruvade ju åt så hårt att det gick sönder första gången, så nu var vi lite försiktigare.. Har läst om folk som löst det med gängtejp här i tråden så det ska testas!
Testa absolut gängtejp. Köpt min på biltema de har någon som klarar höga temperaturer.
Har fått hem ny plast idag från http://www.formfutura.com/. Det blev Guld (Nyfiken på hur det blir när man skriver ut ser ut som kola snören när det är ihoprullat iallafall), Robotic grey, Black, Red, Flex PLA vit. Skriver just nu ut med black och det verkar går riktigt bra. :D
dbostream

Inlägg av dbostream »

Nu pajade ena benet på NTC-motståndet i hotenden och jag hittar inte på de reserver som jag vet att jag ska ha någonstans. Blir så trött. Någon som vet något ställe där man kan köpa nya (helst någonstans i Sverige så det går fort)? Kjell.com får inte in nya förrns om en månad. http://www.kjell.com/sortiment/el/elekt ... ohm-p87471

Det kanske t.o.m. går att köpa ett sådant motstånd i elektronikbutiker som inte säljer själva skrivaren? Någon som vet vem som tillverkar dem så att man får en med samma specs?
Användarvisningsbild
Kulla
Kontakt:

Inlägg av Kulla »

Jag tror att jag har en i reserv som jag kan skicka till dig så du behöver inte vänta en månad på de.
reconnnn

Inlägg av reconnnn »

dbostream skrev:Nu pajade ena benet på NTC-motståndet i hotenden och jag hittar inte på de reserver som jag vet att jag ska ha någonstans. Blir så trött. Någon som vet något ställe där man kan köpa nya (helst någonstans i Sverige så det går fort)? Kjell.com får inte in nya förrns om en månad. http://www.kjell.com/sortiment/el/elekt ... ohm-p87471

Det kanske t.o.m. går att köpa ett sådant motstånd i elektronikbutiker som inte säljer själva skrivaren? Någon som vet vem som tillverkar dem så att man får en med samma specs?
De har 9 i lager.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &q=NTCMJB2
Användarvisningsbild
Kulla
Kontakt:

Inlägg av Kulla »

Nu har jag börjat att märka en ny fenomen när den gör infil.

Kolla på videon, problemet börjar runt 0:45

Det känns som att motorer orkar inte alls, den saktar ner helt och hållet och sen fortsätter som allt är ok.

Spänning på alla drivare är 0.455

Några förslag vart att titta för felet?
Användarvisningsbild
drh

Inlägg av drh »

Inget fel alls, så där gör min med när den ska göra mikroskopiskt infil.
Användarvisningsbild
Centimeter
Kontakt:

Inlägg av Centimeter »

Jag har problem med att få upp prioriteten på Slic3r i Windows 8.1.
Visst, datorn är hyfsat snabb, så det funkar ändå. Det känns bara lite onödigt att Sli3r bara tar runt 28 % av CPU'ns kapacitet, när den ligger på runt 35 % totalt, och toppar runt 60 % när jag gör en massa andra saker samtidigt.

Jag har laborerat med antalet trådar. Just nu kör jag åtta, men det gör ingen påvisbar skillnad.
Har någon annan lyckats bättre?
reconnnn

Inlägg av reconnnn »

Har du testat använda cura istället? Jag tycker det är betydligt bättre då den gör slicing direkt på bara någon sec.
Användarvisningsbild
Kulla
Kontakt:

Inlägg av Kulla »

drh skrev:Inget fel alls, så där gör min med när den ska göra mikroskopiskt infil.
Problemet är att den gör det ibland på första linjer den slänger ut, till exempel när jag skriver ut den 0.5 kub den gör det på första linjen efter brim, där finns ingen infil, bara rak linje, och den gör det på både X och Y.

Den skriver ut resten som den ska, men den har inte gjort det här förut.
dbostream

Inlägg av dbostream »

Kulla skrev:Jag tror att jag har en i reserv som jag kan skicka till dig så du behöver inte vänta en månad på de.
Tack för erbjudandet, men jag tänkte köpa på mig ett par stycken ifall att och du kanske behöver den där någon gång om du har otur.
reconnnn skrev:
dbostream skrev:Nu pajade ena benet på NTC-motståndet i hotenden och jag hittar inte på de reserver som jag vet att jag ska ha någonstans. Blir så trött. Någon som vet något ställe där man kan köpa nya (helst någonstans i Sverige så det går fort)? Kjell.com får inte in nya förrns om en månad. http://www.kjell.com/sortiment/el/elekt ... ohm-p87471

De har 9 i lager.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &q=NTCMJB2
Tack för tipset, elfa är ganska dyra men jag vill ju ha ett par nya under nästa vecka så jag har inte tid att vänta på utlandsleveranser. Någon som vet hur snabba elfa är att få iväg leveranser? vissa svenska firmor är ju nästa lika långsamma som att beställa saker utomlands.
Användarvisningsbild
NULL

Inlägg av NULL »

Undrade vad det var för inmatningsfil ni pratade om helt plötsligt, sen aha "infill". :)
dbostream

Inlägg av dbostream »

Sedan jag installerade om windows på datorn jag använder tillsammans med skrivaren så har det blivit något konstigt när jag ska ansluta skrivaren. Om jag inte följer stegen nedan så fungerar det inte.

1. Koppla in usb-kabeln i datorn.
2. Starta repetier-host och tryck på "connect".
3. När det står "connected" (firmware texten har inte skrivits ut i repetier och temperaturutskrifterna fungerar inte), sätt i kontakten till skrivaren i eluttaget.
4. Nu kommer firmware texten upp i repetier och skrivaren fungerar.

Om jag gör som jag gjort tidigare d.v.s. sätter i usb-kabeln i datorn samt kontakten i eluttaget innan jag trycker "connect" i repetier-host så står det connected i repetier men skrivaren går inte att använda. Firmware texten skrivs aldrig ut och det står "commands waiting". Någon som har en aning om vad det beror på?
Användarvisningsbild
drh

Inlägg av drh »

Fick hem lite saker från Bachman Elektronik, bl.a. den berömda ABS-sprayen
703.JPG
Ett PCB heatbed MK2 dual power
704.JPG
Hmm det där ser inget vidare ut. Men det går väl att snygga till, någon har haft väldigt bråttom?
705.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar