Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skrivare)
Re: Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skriv
Magnetkula och en magnet ring..?? och kula med skaft.?Redem skrev:Såhär löste jag mina armar
4 mm popnitskallar gängade M3 som epoxylimmats i rören, nu är det magnetlösning på dessa men det spelar ju ingen roll för principen är ju densamma.
Dessa är justerbara +-6 mm och låses med loctite och mutter. (muttern är nog överflödig)
/Rikard
Kula med skaft hitta jag inte i Amazing Magnets.
Stålkula och magnetring, skaftet är M3 skruv som är lödd i kulan.
Amazing magnets var det Vilhelmsson som hade handlat från.
Mina grejer är från eBay, det som är viktigt att kolla upp är vad kulan är gjord i för material för det finns en hel del kullagerkulor som är ickemagnetiska.
/Rikard
Amazing magnets var det Vilhelmsson som hade handlat från.
Mina grejer är från eBay, det som är viktigt att kolla upp är vad kulan är gjord i för material för det finns en hel del kullagerkulor som är ickemagnetiska.
/Rikard
Intresant.... nått att sikta mot kanske.. 
Då är frågan, är kulan magnetisk eller staven som är magnetisk eller båda..?
Det står i och för sig "Magnetic Rod-End" (
Edit:
Ska ju först få eländet monterad och funktionsduglig...

Då är frågan, är kulan magnetisk eller staven som är magnetisk eller båda..?
Det står i och för sig "Magnetic Rod-End" (

Edit:
Ska ju först få eländet monterad och funktionsduglig...

-
- ghost_rider
Vi kommer också att köra med kulor.
Hej, ville testa att skriva ut en lite större karaktär eftersom många på jobbet har varit intresserade av att få det utskrivet.
Bestämmde mig för att testa denna modellen: http://www.thingiverse.com/thing:92895
Nu efter 4h printing ser jag att staven böjer sig en del vid utskrift eftersom den är så lång och utan support.
Någon som känner till en slicer som kan skapa horisontella bryggor?
Bestämmde mig för att testa denna modellen: http://www.thingiverse.com/thing:92895
Nu efter 4h printing ser jag att staven böjer sig en del vid utskrift eftersom den är så lång och utan support.
Någon som känner till en slicer som kan skapa horisontella bryggor?
-
På tal om nåt helt annat (nästan) väldigt intressant skruv/motor kombo deltafräs
http://www.buildlog.net/blog/
http://www.buildlog.net/blog/
Vilken tur att jag samköpte kabelstrumpa på elektronikforumet för ~10år sen, gorde definitivt nytta på min kossel. Känns skönt när man får nytta av det där bra och ha lagret 

Another one bites the dust....
Har suktat efter en egen 3D-Printer sen jag såg en på tekniska mässan för 5-6 år sen och nu har jag bestämt mig för att bygga en.
Det får bli en Mini Kossel, så nu letar jag efter en vänlig själ som kan printa ut ett "start-sett" till mig, givetvis mot ersättning.
Får ta och lägga mina första beställningar nu...
Har suktat efter en egen 3D-Printer sen jag såg en på tekniska mässan för 5-6 år sen och nu har jag bestämt mig för att bygga en.
Det får bli en Mini Kossel, så nu letar jag efter en vänlig själ som kan printa ut ett "start-sett" till mig, givetvis mot ersättning.
Får ta och lägga mina första beställningar nu...

-
- Kontakt:
Klart du skall ha en Kossel 
Jag har printat ett gäng med kit till medlemmar här på forumet och jag tror att dom är nöjda med resultatet och jag printar gärna ett kit åt dig med..
Dra ett PM om det är av intresse.

Jag har printat ett gäng med kit till medlemmar här på forumet och jag tror att dom är nöjda med resultatet och jag printar gärna ett kit åt dig med..
Dra ett PM om det är av intresse.
Jag är nöjd med bitarna från dig
och kompisen som åxå är intresserad att sätta ihop en 3d skrivare med blev imponerad av plastbitarna ..
Får nog lägga upp lite bilder på bygget, för nu närmar det sig att Kossan blir färdighopsatt..

Får nog lägga upp lite bilder på bygget, för nu närmar det sig att Kossan blir färdighopsatt..

Första beställningarna gjorda. Beams och linjärlager är snart på väg mot Stockholm.
Nu gäller det bara att lyckas övertyga sambon...
Nu gäller det bara att lyckas övertyga sambon...

Hör efter med peter_larsen han skrev ut ett utmärkt kit till mig.
Tänk på att det kan vara värt att köra en annan extruder än den som är orginal för kossel kitet, den utväxlade motorn drar upp kostnaden.
edit: ojdå var lite långsam med reply knappen
, kan rekommendera heatbed och glas från trinitylabs, och köp smidiga slangkopplingar.
Tänk på att det kan vara värt att köra en annan extruder än den som är orginal för kossel kitet, den utväxlade motorn drar upp kostnaden.
edit: ojdå var lite långsam med reply knappen