laga skrivare hp deskjet 1280

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
frownlayer

laga skrivare hp deskjet 1280

Inlägg av frownlayer »

Jag fick en skrivare av jobbet som vägrar att ta den svarta patronen, det står bara failed hela tiden. Vi har testat både pirat och HP original patroner, men det är samma sak. vi har testat att göra alla möjliga olika lösningar med tape och liknande, och inget verkar fungera. så nu misstänker jag hårdvarufel. då är bara frågan vart ska man börja leta. eller är det helt dött lopp?

jag tänkte använda skrivaren till direct pcb print, så jag hoppas att jag kan laga den :)
tommen

Re: laga skrivare hp deskjet 1280

Inlägg av tommen »

Det är väl inte värt att laga den.
Hade själv en hp där den klagade på att patronerna var för gamla.
1000 :- för nya patroner och skrivaren kostar 500:-
Lätt att välja.
Men vilken bra ide att sälja hårdvaran billigt och patronerna dyrt.. :evil:
Har en annan skrivare ,canon, där jag löste patronproblemet med att fabriksnollställa allt och sedan starta skrivaren igen.
Man har valet att antingen köpa dyra patroner eller att skrivaren inte fungerar med billigt återfyllnadsbläck.. :(
Så typiskt att sätta kunden på pottan genom att framtvinga köp av originalpatroner för 150-250:- när man kan återfylla för mindre än 10:-.. :bravo:
Genialt Hp och canon och ni andra :tumner: !
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Har nu inte den bleksate om hur denna är uppbyggd men det kanske tex kommit bläck över någon optiskt sensor? Har varit med om det själv en gång på en skrivare.
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

nej. troligtvis har det något att göra med kontakten mellan patronen och "datorn" i skrivaren.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Inget omöjligt det heller.
Skriv svar