BTS611 och BTS612 är Two Channel Switchar med enda skillnaden att 611 är "Open load detection in ON state" medan 612 är "...in OFF state". Databladen visar scheman enligt dessa:
611:
612:
611 har pull-down på utgångarna medan 612 har något annat, pull-up-konstantström?
Min fråga är: i det generella fallet, kan en defekt BTS612 ersättas med en BTS611, eller är skillnaden i utgångarna något som påverkar resultatet för mycket för att det ska gå att göra så?
Open load detection
Open load detection
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Open load detection
611 och 612 verkar även skilja sig på analog feedback
från AI...
från AI...
Swech2. Evaluate the Status Pin DifferenceThe critical variance lies in how each chip handles its Status (ST) diagnostic feedback pins.BTS611 (Status Flag): Uses the ST pins as open-drain digital outputs. They pull low or change state to flag explicit system faults like overtemperature, short circuits, or open loads.BTS612 (Current Sense): Uses the ST pins to output a proportional analog current signal (\(I_{IS}\)). This allows a microcontroller to continuously measure the exact real-time current passing through the load.
Re: Open load detection
Jag missade att databladet hade en sanningstabell där både 611 och 612 jämförs:
För det mesta verkar de båda vara lika men jag vet inte hur tillverkaren har designat logiken för "Open load" så det kan antagligen bli pannkaka av allt.
För det mesta verkar de båda vara lika men jag vet inte hur tillverkaren har designat logiken för "Open load" så det kan antagligen bli pannkaka av allt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.