Dunderklumpen R.I.P. [Ny film sid. 25]
- funkis
- Utsparkad, på semester
Sa mannen som blev sur för att han inte fick köpa profilerna för 2,50kr metern.
Jojje, det enda ditt inlägg gör är att vispa upp tjafset mera och det vet du
mycket väl.
Spruft:
Vad fanken är det här för skitprat, du snackar lika mycket gojja själv, håll dej
i skinnet och visa respekt själv för f..! Det är inga 70 rader OT, jag har ställt
en fråga och han dissar ner frågan med att han vet bäst om betong då får
han väll för fanken stå för det han säger, inge mer med det.
Jojje, det enda ditt inlägg gör är att vispa upp tjafset mera och det vet du
mycket väl.
Spruft:
Vad fanken är det här för skitprat, du snackar lika mycket gojja själv, håll dej
i skinnet och visa respekt själv för f..! Det är inga 70 rader OT, jag har ställt
en fråga och han dissar ner frågan med att han vet bäst om betong då får
han väll för fanken stå för det han säger, inge mer med det.
- Smoothmachines
- Kontakt:
- funkis
- Utsparkad, på semester
Men nu jävlars går fan på torra land!
Smootmachines, du har skickt två PM till mig med grova förolämpningar Inte
nog med det i det första Pm'et säger som slutkläm att du skiter i att svara på
PM! Nu skickar du ännu ett till PM med förolämpningar samtidigt som du gör
det här på forumet!
Citat smoothmachines:
Jag tänker inte diskutera mer med någon som använder sig av grova förolämpningar, vare sig här eller i PM.
Vad fan är det här igentligen? Du vet mycket väl att jag inte har skickat
dig ett enda PM, så vad är det för bullshit du försöker köra med igentligen
fjantskalle? Det verkar vara rygg dunkar klubben som är igång?
Jojje! Alla andra klarar av riktlinjerna du blir sur när du inte **orkar** läsa vad som gäller du vill tydligen att folk ska dansa efter din pipa.
Smootmachines, du har skickt två PM till mig med grova förolämpningar Inte
nog med det i det första Pm'et säger som slutkläm att du skiter i att svara på
PM! Nu skickar du ännu ett till PM med förolämpningar samtidigt som du gör
det här på forumet!
Citat smoothmachines:
Jag tänker inte diskutera mer med någon som använder sig av grova förolämpningar, vare sig här eller i PM.
Vad fan är det här igentligen? Du vet mycket väl att jag inte har skickat
dig ett enda PM, så vad är det för bullshit du försöker köra med igentligen
fjantskalle? Det verkar vara rygg dunkar klubben som är igång?
Jojje! Alla andra klarar av riktlinjerna du blir sur när du inte **orkar** läsa vad som gäller du vill tydligen att folk ska dansa efter din pipa.
Senast redigerad av funkis 10 juni 2007, 22:28:12, redigerad totalt 4 gånger.
- Smoothmachines
- Kontakt:
Jag skrev "Bättre att PMa isåfall, så kan jag strunta i att svara
" det är ganska förklarligt och i den sista PMet att du har en skruv lös, minst.
Det är inte en förolämpning, med tanke på allt du hävt ur dig bara ett faktum som du borde fundera över.
Jag har stor respekt både för Jojje och Spruft, de går sin egen väg, är raka och ärliga och delar med sig väldokumenterat i bästa forumanda, det är inte fråga om att dunka ryggar.
Nu är tråden helt förstörd av nonsens, jag tycker vi borde radera våra respektive betong-inlägg eftersom de inte tillför något.
Edit: meningsbyggnad

Det är inte en förolämpning, med tanke på allt du hävt ur dig bara ett faktum som du borde fundera över.
Jag har stor respekt både för Jojje och Spruft, de går sin egen väg, är raka och ärliga och delar med sig väldokumenterat i bästa forumanda, det är inte fråga om att dunka ryggar.
Nu är tråden helt förstörd av nonsens, jag tycker vi borde radera våra respektive betong-inlägg eftersom de inte tillför något.
Edit: meningsbyggnad
- funkis
- Utsparkad, på semester
Om det är nån som har en packe med skruvar lösa så är väll du då eftersom det är DU som skickar sura PM till MIG och fortsätter att skriva sura inlägg i denna tråd.
Kan du vara vänlig och lägga av med ditt SPAM'ande i min PM lådan! Och hörru fjantskalle, det är inte DU som avgör om det är en förolämpning eller inte ,det ska du ha jävligt klart för dig. Läs Regel 5.
DU snackar en massa om att du vet en jäkla massa om betong, upp till bevis då, svara på frågorna som ställs, men du undviker dem konstant vilket bara tyder på en sak och det kan vem som hellst räkna ut vad det är.Och nu helt plötsligt uti det blå börjar du backa och vill att vi ska radera inläggen om betong! Det tyder ju bara på att du är skrajj för du kan inte hävda dina påståenden!

DU snackar en massa om att du vet en jäkla massa om betong, upp till bevis då, svara på frågorna som ställs, men du undviker dem konstant vilket bara tyder på en sak och det kan vem som hellst räkna ut vad det är.Och nu helt plötsligt uti det blå börjar du backa och vill att vi ska radera inläggen om betong! Det tyder ju bara på att du är skrajj för du kan inte hävda dina påståenden!
Senast redigerad av funkis 10 juni 2007, 22:26:09, redigerad totalt 2 gånger.
-
funkis: Vill du diskutera något som inte har det minsta med tråden att göra, så gör det vänligen i en egen tråd. Det verkar som om de flesta motsätter sig dina offtopicinlägg här, vilket borde ge dig vinken att inte göra det här.
Så snälla, sköt det själv i en annan tråd, eller så måste tyvärr någon annan ta till vidare åtgärder.
Så snälla, sköt det själv i en annan tråd, eller så måste tyvärr någon annan ta till vidare åtgärder.
- Mizzarrogh
Som betong fast lösare (FLYTspackel) och med mindre korn. Man använder det för att jämna av golv innan plattsättning mm. Det finns lite olika sorter, man brukar t.ex. använda fiberarmerat om man ska lägga värmeslingor. Läggningstjockleken varierar med produkt men upp till typ 50mm brukar vara möjligt. Misstänker att tryckhållfastheten kan vara lite sämre än för betong.
Kolla ex.vis www.maxit.se där kan man läsa mer.
Kolla ex.vis www.maxit.se där kan man läsa mer.
- Mizzarrogh
Har just gjutit klart portalen. Känns fruktansvärt bra att det är över!
Möjligt att jag använder flytspackel innan jag ska måla så ingen vätska samlas i groparna men hur jag ska få till alla vertikala ytor det har ja inte helt klart för mig.
Kommer lite bilder snart i inlägget.
Edit:

Efter 4 säckar.

Hällde i en säck i taget och slagborrade rejält mellan omgånarna. En cement/luft-gegga på kanske 2-3mm samlades högst upp och som jag skrapade av inför nästa omgång. Kanske inte syns så tydligt men det ser ut som chokladpudding ungefär men under är det kompakt och plastiskt.

En onödig bild kanske

När allt var klart la jag på plast för långsam härdning. Sen städade jag. Sen vart jag väldigt hungrig. Rusade upp till kylen för att hitta något att stilla hungern med.
Blev en öl
Kommer nog vänta och förbereda det mesta innan jag tar av gjutformen för det kan nog krävas en del våld tyvär. Bör gå bra såvida jag inte börjar sparka och slåss. Man kanske kan blöta och luckra upp runt hålen där det säkert kommer kärva mest.
Möjligt att jag använder flytspackel innan jag ska måla så ingen vätska samlas i groparna men hur jag ska få till alla vertikala ytor det har ja inte helt klart för mig.
Kommer lite bilder snart i inlägget.
Edit:

Efter 4 säckar.

Hällde i en säck i taget och slagborrade rejält mellan omgånarna. En cement/luft-gegga på kanske 2-3mm samlades högst upp och som jag skrapade av inför nästa omgång. Kanske inte syns så tydligt men det ser ut som chokladpudding ungefär men under är det kompakt och plastiskt.

En onödig bild kanske

När allt var klart la jag på plast för långsam härdning. Sen städade jag. Sen vart jag väldigt hungrig. Rusade upp till kylen för att hitta något att stilla hungern med.
Blev en öl

Kommer nog vänta och förbereda det mesta innan jag tar av gjutformen för det kan nog krävas en del våld tyvär. Bör gå bra såvida jag inte börjar sparka och slåss. Man kanske kan blöta och luckra upp runt hålen där det säkert kommer kärva mest.

- JimmyAndersson
- Kontakt:
oh hjälp! Nu ser man verkligen hur stor och stabil den kommer bli! Riktigt läckert!

"Rusade upp till kylen för att hitta något att stilla hungern med.
Blev en öl"
Klart att du måste få en liten belöning för allt slit.
Som alla vet så överlever ju de starkaste/bästa.
Öl sägs döda hjärnceller, så alltså överlever de bästa hjärncellerna.
Slutsats: Öl är bra för hjärnan.
Att öl dödar hjärnceller är en myt, men det bryr vi oss inte om nu.

"Rusade upp till kylen för att hitta något att stilla hungern med.
Blev en öl"

Klart att du måste få en liten belöning för allt slit.

Som alla vet så överlever ju de starkaste/bästa.
Öl sägs döda hjärnceller, så alltså överlever de bästa hjärncellerna.
Slutsats: Öl är bra för hjärnan.

Att öl dödar hjärnceller är en myt, men det bryr vi oss inte om nu.