Omkopplare till gammal Heathkit?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Inlägg: 6931
Blev medlem: 30 mars 2005, 01:19:59
Ort: Landskrona
Kontakt:

Omkopplare till gammal Heathkit?

Inlägg av Marta »

Finns här möjligtvi någon som känner igen omkopplardäcket enligt bild från något inköpsställe, eller något liknande. T.ex. som kan monteras på ett litet kort och ersätta denna.

Åtta lägen används. Två av stiften är samma gemensamma kontakt. Två stift vid varje sida har avlägsnats. Givetvis är det OK om det krävs en ny axel.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32737
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Omkopplare till gammal Heathkit?

Inlägg av HUGGBÄVERN »

OJ, det var inte många svar där ...

Jag har grubblat och PMat dig lite men jag har en fråga och två idéer till:

Exakt hur ser omkoppleriet ut i skriven text: Hur många "hjul" (wafers), bara 8-vägs? Hur lång axel?

Jag har frågat en liten firma som säljer modkits till Dynaco för att se om de har gamla omkopplare från PAS-förstärkarna. Kunde man köra med en sådan och sätta på nya wafers från t ex Nebraska Surplus skulle ju det funka.
En mer omständlig historia vore, om det inte är alltför många kontakter, göra ett enkelt labb-kort med SIL-reläer. Jag har skaffat mig en rejäl drös 5V-reläer som, om jag får tummen ur, ska sitta i en förförstärkare för att styra in/utgångar och tonkontrollen. Men reläerna har fyra ben med 5mm mellan varje så de är små - https://standexelectronics.com/products ... eed-relay/
Skriv svar